همدان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: فرهنگ ایمنی و ترافیک باید از ابتدا در مدارس نهادینه و تبیین شود.

فرهنگ ایمنی و ترافیک باید در مدارس نهادینه شود

به گزارش  قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، محمد رودباری در همایش نماز و خانواده و تجلیل از دست اندرکاران و خادمان برپایی نماز جماعت این اداره کل اظهار داشت: آموزش های ایمنی ترافیک باید از سنین کودکی نهادینه شود تا سلامت افراد را تامین کند.

وی افزود: آموزش فرهنگ ترافیک از سنین کودکی، پشتوانۀ محکمی برای اجرای صحیح قوانین و حصول نتایج قابل قبول در دوران بزرگسالی خواهد بود.

رودباری در ادامه بر برپایی نماز جماعت در ادارات تأکید و تصریح کرد: اقامه جماعت این فریضه الهی در ادارات موجب همدلی و ارتقاء معنویت کارکنان می‌شود.

مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به اینکه هزینه کردن برای نماز سرمایه است، ابراز داشت: نماز از موثرترین فرائض دینی است که توجه جدی به این فریضه می تواند بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را کاهش دهد.

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه به فعالیت های این اداره در حوزه های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: هدف حوزه حمل و نقل در بخش کالا و مسافر حمل و نقل ایمن است.

رودباری با اشاره به وضعیت مطلوب ناوگان اتوبوسی استان یادآور شد: ۸۰ درصد ناوگان اتوبوس همدان vip و ۱۰۰ درصد ناوگان مسافربری استان به سیستم سپهتن مجهز است.

وی به نقش پرتلاش راهداران در شرایط گرما و سرما در جاده ها اشاره کرد و اذعان داشت: راهداران تلاشگرانی کوشا و کم توقع با دریایی از کار هستند که متأسفانه کمتر شناخته شده اند.

این مسئول در ادامه به علل تصادف در جاده های استان اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه بالای ۵۰ درصد تصادفات منجر به مرگ ناشی از واژگونی و سرعت غیرمجاز است که بیشتر در محورهای شریانی روی می دهد.

رودباری بر فرهنگسازی فرهنگ ایمنی در جاده ها تأکید کرد و افزود: رعایت سرعت مجاز باید کنترل و نهادینه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، با اشاره به وضعیت راه های استان، آن را مناسب دانست و گفت: عمده هدف این اداره کل بحث ایمنی جاده ها است که با نصب دوربین های نظارتی تصویری و کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان سعی در ایمن سازی و کنترل سرعت را دارد.

در این مراسم حجت الاسلام افشاری از کارشناسان ستاد اقامه نماز استان همدان پیرامون فریضه نماز و اقامه آن در اول وقت و همچنین اهمیت برپایی آن به شکل جماعت مطالبی را بیان کرد.

گفتنی است، در این مراسم به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از دست اندرکاران و خادمان برپایی نماز جماعت این اداره کل با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

همچنین در این مراسم از فرزندان همکارانی که در مسابقه نقاشی نماز شرکت کرده و تعدادی از فرزندان همکاران این اداره کل که به سن تکلیف رسیده بودند نیز با اهدا جوائزی تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.