سرپرست واحد تهران شمال در ادامه مولفه های حائز اهمیت در انتخاب ماموریت علمی دانشگاهها را، اولویت موضوعی کشور با پشتوانه حداکثری قوانین و اسناد بالادستی، فراگیری حداکثری رشته ها توأم با نوآوری و بهره گیری از دانش روز، و توانمندی اعضای هیات علمی و زیر ساخت های موجود، استمرار فعالیت ها و دارا بودن تعامل با بخش های دولتی و غیر دولتی برشمرد و تصریح کرد:"اگر ما بتوانیم با یک همدلی و یک نگاه کلان به یک هدف گذاری عالی حرکت کنیم، هیچ چیز کمتر از مرجعیت علمی ما را راضی نخواهد کرد. "

آرمان ما، مرجعیت علمی است

قدس آنلاین، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در دومین نشست خود با اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی به تشریح موضوع «برنامه جامع علمی واحد و چگونگی تعامل و ارتباط آن با رشته های  مختلف دانشگاهی» پرداخت.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران شمال دکتر خالدی در ابتدای سخنان خود ضمن تبیین جایگاه دانشگاه و نقش کلیدی آن در ساختار توسعه کشور، به ضرورت توجه به این مأموریت مهم در مراکز آموزشی و تحقیقاتی پرداخت و گفت:" دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال دارای ظرفیت علمی بسیار بالایی هست، از این رو لازم است رویکردی اتخاذ شود تا دانشگاه با اتکاء به همین توان علمی و تحقیقاتی در کنار  بهره مندی از همگرایی بین رشته ها، بتواند به یک مسئله اصلی یا اولویت کشور پاسخ دهد، در این صورت است که ما قادر خواهیم بود به یک قدرت علمی تبدیل شویم. این مهم علاوه بر حضور اقتدار آفرینی دانشگاه موجب استحصال منابع مالی جدید، درآمد زایی و کاهش اتکا به شهریه دانشجویان خواهد شد. "

دانشگاهها باید بتوانند به مسائل اصلی یا اولویت دار کشور پاسخ دهند

سرپرست واحد تهران شمال در ادامه مولفه های حائز اهمیت در انتخاب ماموریت علمی دانشگاهها را، اولویت موضوعی کشور با پشتوانه حداکثری قوانین و اسناد بالادستی، فراگیری حداکثری رشته ها توأم با نوآوری و  بهره گیری از دانش روز، و توانمندی اعضای هیات علمی و زیر ساخت های موجود، استمرار فعالیت ها و دارا بودن تعامل با بخش های دولتی و غیر دولتی برشمرد و تصریح کرد:"اگر ما بتوانیم با یک همدلی و یک نگاه کلان به یک هدف گذاری عالی حرکت کنیم، هیچ چیز کمتر از مرجعیت علمی ما را راضی نخواهد کرد. "  

وی در بخش دوم سخنان خود با ورود به حوزه پدافند غیر عامل و ارایه تعاریف و مفاهیم آن، ضمن تبیین منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پذیرش پدافند غیر عامل به عنوان یک اصل مستمر در تمام حوزه ها، افزود: ماموریت دانشگاه در این فرمان، توجه به موضوع پدافند غیر عامل با یک نگرش عمیق علمی، ریشه یابی موضوع و مدیریت راهبردها است، بر این اساس پدافند غیر عامل از درون ما را مصون می کند و تهدیدات بیرونی نیز نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

سرپرست واحد تهران شمال سپس به تشریح جایگاه پدافند غیر عامل در ساختار مدیریت اجرایی کشور و در دستگاهها و نهادها پرداخت  و پیرامون سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند غیر عامل، سیاست های کلی آمایش سرزمین، برنامه ۵ ساله  پنجم و ششم توسعه کشور، احکام دائمی برنامه های توسعه کشور توضیحات مبسوطی ایراد کرد. وی در ادامه با ورود به مفاهیم راهبردی پدافند غیر عامل در سطح کلان به تبیین آثار آن در ارتباط با کاهش آسیب پذیری، پیشگیری، رصد و پایش محیط داخل و خارج، صیانت و حفاظت، پایداری، تداوم خدمت  و کارکرد، بازدارندگی، مصون سازی و استحکام بخشی  پرداخت.

هم اندیشی و تصویب پدافند غیرعامل  به عنوان برنامه علمی دانشگاه مبتنی بر خرد جمعی به عنوان یک راهبرد کلان در واحد دانشگاهی تهران شمال

در ادامه این نشست که در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و علوم انسانی واحد تهران شمال برگزار شد، خالدی به پرسش ها و ابهامات اعضای هیات علمی پاسخ گفت. همچنین موضوع پدافند غیر عامل بر اساس خرد جمعی و پشتیبانی علمی و اندیشه عالمانه به عنوان یک راهبرد در واحد دانشگاهی تهران شمال مورد تصویب قرار گرفت.

پیش از سخنان سرپرست واحد تهران شمال، دکتر امیر عبداله مهرداد شریف، معاون پژوهش و فناوری واحد تهران شمال، طی سخنانی پیرامون نظام موضوعات و برنامه پایش به عنوان رویکرد جامع و یکپارچه در ساماندهی و اثر بخشی تحقیقات دانشگاهی به سمع و نظر حاضرین رساند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در حال حاضر بیش از ۳۴ هزار دانشجو در ۳۳۲ رشته و گرایش تحصیلی دارد که تعداد ۵۲۹ نفر هیأت علمی تمام وقت و نیمه وقت و ۱۳۴۰ مدرس مدعو، مسئولیت آموزش و تعلیم دانشجویان را عهده دار می باشند. .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.