اراک- سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی گفت: همه باید تلاش کنیم مشکل محرومیت را در کشور ازبین ببریم.

تلاش کنیم مشکل محرومیت در کشور برطرف شود

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی، محمدحسن آصفری در جلسه مشترک شورای هماهنگی و ستادی خادم یاران آستان قدس رضوی استان مرکزی  ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت:  دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی  چند وظیفه را  دنبال می کند،  که مهم ترین آنها بحث محرومیت زدایی  است که با توجه به اینکه ما در کشور مشکل محرومین را داریم باید همه تلاش کنیم گامی در جهت محرومیت زدایی در کشور برداریم.

دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی و رابطین در شهرستان‌ها باید در راستای تعاریف مشخص شده آستان قدس فعالیت کننداین فعالیت‌ها در ۴ بخش تعریف شده، امور خادم‌ یاران، رابطین امور خادم یاران، امور محرومین و مستضعفین، امور فرهنگی و امور وقف و نذر که این ۴ بخش در قالب امور خادم یاران به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

آصفری افزود: برخی دیگر از کانون‌ها با عنوان کانون خادم یاران مستضعفین، خدمات عمومی در حوزه غربالگری، پزشکی، اردوهای جهادی، تولیدات رسانه‌ای سمعی بصری، کانون علمی پژوهشی، وقف و نذر، هنری و ارائه آموزش‌های هنری، امور بانوان و خادمان تربیتی، تشکل‌های فرهنگی و تربیتی، کانون خادم یاران ادبی، امداد مستضفین و کانون خادم ساران اشتغال تبیین شده‌اند که می‌توان گفت برای هر حوزه و شاخه فعالیتی مورد نیاز جامعه بویژه جامعه مستضعفین کانون‌های مورد لزوم تشکیل شده است.

وی گفت: در بحث اشتغال زایی بالغ بر ۳۵ مورد وام اشتغال زایی با  بانک ها و موسسات  مربوطه توسط خیرین گرفته و در اختیار افراد در روستاهای مختلف قرار داده ایم تا بتوانند اشتغال زایی ایجاد کنند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی بیان کرد: معرفی نامه‌هایی با عنوان قرض‌الحسنه برای ارائه به بانک‌ها و گرفتن تسهیلات و کمک‌های نقدی به محرومین و نیازمندان از اقدامات دیگر آستان قدس برای تهیه جهیزیه و دیگر موارد بوده است، در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هم بسته‌های فرهنگی همراه زائران برای مطالعه یکی دیگر اقدامات مطلوب آستان قدس در راستای افزایش اطلاعات بوده است.

آصفری با بیان توانایی ساخت مجتمع خدماتی برای خدمت به محرومین گفت: در زمینه وقف خیرین شهرستان اراک یک باب منزل را درمناطق محروم وقف کرده اند که مراحل آن در حال انجام است، و اگر دستگاه‌ها بویژه استانداری بتوانند زمینی را به متراژ ۵ هکتار در شهرستان اراک در اختیار آستان قدس بگذارند می‌توانیم یک مجتمع خدماتی، درمانی و فرهنگی برای خدمت‌رسانی در زمینه بهداشت و فرهنگ همچنین امور زائران به محرومین بسازیم.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی تصریح کرد: در سال ۹۶ جمعیتی در حدود ۱۶ هزار نفر زائر اولی و بی‌بضاعت را به شهر مقدس مشهد اعزام کردیم، که بیشتر شهرستان‌های استان را پوشش داده، بیش از ۳ هزار سبد کالا تهیه شده که در شهرستان‌های، اراک، شازند، خنداب و ساوه بیشترین توزیع وجود داشته که بیشترین قسمت آن از سهم وقف و نذورات بوده و ۵۰ درصد اعتبارات آن را آستان قدس رضوی تقبل کرده است.

 وی گفت : همایش سراسری که برای  روسائی خادم یاران  که همه استانهای کشور حضور دارند، این همایش در  ۶ ماه شوال به عبارتی ۳۰خرداد ماه  در مشهد برگزار می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.