قدس آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با یک روزنامه آرژانتینی ابراز امیدواری کرد که خروج آمریکا از برجام ربطی به طرح‌های براندازانه واشنگتن نداشته باشد.

اظهارات لاوروف دربارۀ طرح‌های ضد ایرانی واشنگتن

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه آرژانتینی کلارین گفت: مسکو امیدوار است که تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام ارتباطی با طرح‌های ایالات متحده برای حمله به تهران یا تغییر نظام سیاسی ایران نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: این سخت است که درباره اتفاقاتی که رخ خواهد داد، قضاوت کنیم. امیدوارم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، ارتباطی با طرح‌های حمله به تهران یا تغییر نظام سیاسی در ایران نداشته باشد.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: ما آماده همکاری به نفع برجام و توسعه همکاری های دوجانبه با تهران هستیم. امیدوارم توافق هسته‌ای ایران علی رغم خروج آمریکا، همچنان حفظ شود.

لاوروف گفت: ما بر این باوریم که این مساله مهم است که ایران تشدید تنش را انتخاب نکرده و همچنان به عمل به تعهداتش در قبال جامعه بین المللی ادامه می‌دهد. این مسأله یک بار دیگر از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید شده است. سایر طرف ها از جمله روسیه به توافق هسته‌ای پایبند خواهند بود.

وی در پایان افزود: پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران، این مساله لازم است که یک مکانیسم بی سابقه برای ضمانت های امنیتی دوجانبه ایجاد شود تا اوضاع مربوط به کره شمالی نیز حل و فصل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.