ایلام- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: استان ایلام به ۵۶۷ کلاس درس جدید نیاز دارد.

ایلام به ۵۶۷ کلاس درس جدید نیاز دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا حیدری روز شنبه در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان ایلام با بیان اینکه در سال جاری، ۸۸ پروژه مشتمل بر ۳۳۱ کلاس درس در دست اجراست، اظهارداشت: این تعداد پروژه با ۶۱۵ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست که با تکمیل آنها، ۶۶ هزار و ۲۵۰ مترمربع به فضای آموزشی استان افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۶ پروژه مشتمل بر ۲۱۳ کلاس درس و ۳۱ هزار مترمربع با مشارکت خیرین در حال تکمیل است، افزود: اعتبار این تعداد کلاس درس بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال بوده که توسط خیرین نیک اندیش مدرسه ساز، تأمین شده که ۳۰ درصد اعتبارات پروژه های مدرسه سازی استان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام با تقدیر از ساخت ۲۳۴ فضای آموزشی با ۹۲۴ کلاس درس در استان توسط خیرین از ابتدای نهضت مدرسه سازی، بیان کرد: با وجود تمامی تحریم ها و محدودیت های اعتباری، دولت نهایت مساعدت در تأمین اعتبار پروژه ها را داشته و خیرین نیک اندیش و گرانقدر هم، یاری رسان این دستگاه بوده اند.

حیدری از ناتمام ماندن ۹ مدرسه در حوزه مسکن مهر استان خبرداد و تصریح کرد: ۱۶۱ فضای آموزشی با ۴۵۸ کلاس فرسوده و تخریبی در استان، نیازمند بازسازی است و افزون بر این، ۳۴۷ مدرسه با یک هزار و ۴۷۳ کلاس نیازمند مقاوم سازی و ایمن سازی بوده که مستلزم تزریق اعتبار و مشارکت خیرین است.

وی به کمک ۲۰۲ میلیارد ریالی موسسه برکت در مدرسه سازی استان اشاره کرد و ادامه داد: در دهه فجر امسال ۱۷ مدرسه با کمک خیرین کلنگ زنی خواهد شد و در همین ایام نیز، ۱۱ مدرسه نیز با کمک این عزیزان و با هزینه ۳۶ میلیارد ریالی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام با اشاره به نیازهای آینده مدارس استان به ۵۶۷ کلاس درس، بیان کرد: احداث ۶۱ باب مدرسه با ۳۱۷ کلاس درس، مقاوم سازی ۲۳۶ کلاس، تخریب و بازسازی ۲۵۰ کلاس درس، عمده نیازهای آینده برای بهبود و افزایش کیفیت فضاهای آموزشی استان است که به یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

حیدری عدالت آموزشی، تک نوبته شدن مدارس، احداث مجدد مدارس فرسوده و تخریبی، مقاوم سازی فضاهای فرسوده و جایگزینی کلاس های کانکسی را مهمترین اولویت های کاری این مجموعه عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر این اجرای هوشمند سازی مدارس، استاندارد سازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس، اجرای معماری ایرانی و اسلامی و تأمین تجهیزات آموزشی مدارس از دیگر اهداف و اولویت های آینده، نوسازی مدارس استان است که مستلزم تزریق به موقع اعتبارات و مشارکت خیرین نیک اندیش و آحاد جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.