کاندیدای حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه اعلام کرد که برای حل مشکلات نزدیک به چهار میلیون پناهجوی سوری در ترکیه و بازگشت‌شان به کشور خود، به سوریه سفیر می‌فرستد.

آشتی با اسد ممکن است

قدس آنلاین: به گزارش 

روزنامه تایم ترک، محرم اینجه، کاندیدای حزب مردم جمهور یخواه گفت: یکسال است که آمریکا در ترکیه سفیر ندارد. در منظر آمریکا، ترکیه به کشوری تبدیل شده است که می‌توان آن را توسط یک منشی نیز اداره کرد و نکته جالب اینکه ترکیه نیز در سوریه سفیر ندارد. یعنی سال‌هاست که سفیری نیست. این در حالی است که نزدیک به چهار میلیون پناهجوی سوری در این کشور حضور داشته و حدود ۴۰ میلیون دلار برای آنها هزینه کردیم. این مساله را چگونه حل خواهیم کرد.

اینجه در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: اگر رئیس‌جمهور شوم روابط با آمریکا را تا سطح سفیر ارتقا خواهم داد و همچنین سفیری در سوریه می‌فرستم و ترکیه را به یک کشور مستقل، ‌ مغرور و سربلند تبدیل خواهم کرد.

او در ادامه اظهاراتش با انتقاد از مواضع اردوغان در قبال مساله فلسطین گفت: رئیس‌جمهور ترکیه درباره فلسطین گردهمایی بزرگی برگزار می‌کند در این باره هیچ اعتراضی ندارم اما آیا می‌توانید این قول را بدهید که محصولات اسرائیلی را بایکوت کنید!؟ نه، قراردادها را فسخ کنید؟ نه، آیا غرامتی که از ماجرای کشتی مرمره گرفته‌اید را پس خواهید داد؟ نه، به نظر می‌رسد این گردهمایی اخیر به خاطر فلسطینی‌ها نبوده و تنها هدف آن انتخاباتی است.

همچنین محرم اینجه در یک برنامه انتخاباتی درباره اینکه در صورت پیروزی در انتخابات نگاه ترکیه به کدام سمت خواهد بود، گفت: به طور حتم نگاه ما به سمت غرب خواهد بود.

او درباره آشتی با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز گفت: دولت‌ها، دشمنان و دوستان ابدی ندارند و رفتارهای خود را در عرصه بین‌المللی براساس منافع ملی و اقتصادی تنظیم می‌کنند. بر همین اساس ممکن است با اسد آشتی کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.