قدس آنلاین – سرورهادیان : عشق معنا می شود درهوایی که عاشقان بسیارازدورو نزدیک برای دیدارش آمده اند. همه شان می شوند تمنا، سراپا شوق و نیاز. چراکه کوی او آرامشی دارد که سال ها همراهت  یادگار خواهد ماند.

دریای آبی آرامش درارادتی خالصانه درکوی یار

می گویند، عاشق که باشی، رنج سفرآسان می شود. کافیست که بخواهی از ته دل بخواهی تا اجابتت کند.

درمی‌یابم که برای رسیدن، باید رفتن را تجربه کرد. اگرچه حتی دراولین قدم روح و دل های بسیاری به زیارتت نایل شده‌اند اما هنوزچشمهای شرجی بسیاری برای دیدن بلندترین گنبد توس، فاصله ها را طی می‌کند.

 حالا  هرکه قدم که به سویت می گذارد، پرمی شود ازحس نیاز، می دانم اینجا تنها جایی است که می توان بی هیچ نگرانی با تو درد دل کرد و آرام شد وتو بی منت خواسته هارارا اجابت می کنی. ماه مبارک است وحال و هوای این عاشقی چندبرابر. به سراغ یکی از زائران امام مهربانی ها می روم او که از شیرازبه مشهد آمده است، می گوید :هرسال توفیقی است  که به پا بوس امام رضا (ع) می آییم  .

رنج سفرآسان می شود

 محمد ساجدی می افزاید : زیارت این امام غریب یک باردرسال کم است. گاهی عزم مان را جزم می کنیم که سالی چند بار به پابوسی آقا مشرف شویم  و هر زمان که از ته دل می خواهیم وسیله سفر مهیا می شود.

وی با اشاره به آن که اگرچه هر سفر، سختی هایی خاص خودرا دارد، اظهار می دارد: کسی که واقعا زائر باشد، همان سختی های سفرهم  برایش خاطره ای دل انگیزاست. یعنی وسایل سفرجورمی شود وآماد گی روحیش فراهم  و حتی هزینه اش مهیا می شود.

آرامش یک انتخاب

ندا هاشمی یکی یگراز زائران امام غریب نوازمان است. او هم درباره حس و حال طلبیده شدن به حرم یارمی گوید : شاید تصور بشود که زائران برای گرفتن حاجات به حرم می آیند، البته حاجت ها بهانه است وحتی اگر نباشد هم، بازم بهانه سفربه پابوسی واردات به امام هشتم جورمی شود.

او که دانشجو پزشکی است و از تهران فقط  برای زیارت به مشهد آمده است، تاکید می کند: زیارت یک حس خوب دارد که هرکسی آن را تجربه کند، دلش بارها و بارها این حس خوب را می طلبد.

وی می افزاید : ازابتدای سال تصمیم به آمدن به مشهد برای عرض ارادت به امام رضا (ع) را داشتم اما گویا قرار بود در ماه مبارک رمضان طلبیده شوم.

او تاکید می کند : ۶ سال پیش سالی که کنکورداشتم با خانواده ام به زیارت اوآمدم تا به من آرامش بدهد ورشته مورد علاقه ام قبول شوم. بعد عهد کردم که تا زمانی که زنده ام هرسال برای تشکر از این امام رئوف به پابوسی اش خواهم آمد.

اولین سفر درآغاز زندگی مشترک

عروس و داماد کرمانی که هنوز چند ماهی به مشهد آمده اند هم داستان سفر به مشهد را اینگونه برایم روایت می کنند :  اولین سفر بعد از شروع زندگی مشترکمان است

با هواپیما برای اقامت ۳ روزه به مشهد آمده ایم  تا برای ادامه زندگی مشترکمان ازامام رضا (ع) آرامش و آسایش و مهربانی و سلامتی  را از او بخواهیم.

وی توضیح می دهد :  هردو دلمان می خواست اولین سفر زندگی مشترکمان، یک سفرمعنوی باشد.

اومی افزاید : به محض آن که تصمیم گرفتیم، خوشبختانه همه شرایط سفرمهیا شد و امروزبه مشهد رسید یم  و برای اولین مکانی که هردومتفق القول بودیم، زیارت امام مهربانی های غریب نواز بود.

اولویت انتخاب سفر مشهد الرضا (ع)

زائردیگرحرم آقا که هشتمین باراست به مشهد مشرف شده است بیان می دارد :  بین همه شهرها مشهد همیشه دراولویت انتخابم بوده است.

وی ادامه می دهد : همه سفر مشهد را به دلیل زیارتی بودن ترجیح می دهند. زیرا به اعتقاد من مشهد دارای ویژگی خاصی است. علاوه بر زیارتی بودن آن  در کنارش سیاحتی  بودن ان برای هم همه قابل توجه است و حال و هوای ماه رمضان در حرم چند برابر همیشه معنوی تراست.

 او  تاکید می کند : محل اقامت ما خوشبختانه نزدیک حرم است و خوشحالیم که در مدت اقامت مان می توانیم بارها و بارها به زیارتش نایل شویم.

مجاور و زائر همه به او نیاز داریم

آرام زمزمه می کند. به سراغش که می روم می گوید : ۲۰ ساله ام و اهل مشهد، ستاره محبی اول، برایم از حضورش در حرم آقا علی ابن موسی الرضا (ع) می گوید : امشب یکی از دوستانم تماس گرفت  وقرار شد بعد از افطار ما به همراه خانواده هایمان  به حرم بیاییم.

 او در ادامه تاکید می کند: این دعوت را طلبیده شدن حس کردم  و گفتم  حتما باید بیایم.

 این دانشجوی رشته حسابداری ادامه می دهد: شب ها حرم امام رضا (ع) حال و هوای خاصی دارد. به نظر من این فضا تنها فضای امنی است که زمان اراده  کنی می توانی بیایی و آرامشت دوچندان شود  بخصوص افطاری در این فضا شور و شوق خاصی را به حرم بخشیده است.

مجاور بودن یعنی التماس دعا

 هدیه بهاری هم در ادامه صحبت های دوستش می گوید : مجاور بودن امام رضا (ع) نعمتی است چون هرزمان بخواهی می توانی به پابوسی اش مشرف شوی.

حالا اوازحس و حال خوب حرم برایم بیشترمی گوید و خاطر نشان می سازد : این که هرکسی متوجه می شود تو اهل مشهدی والتماس دعا دارد هم حس خوبی است.

میراث زیارت

حسین برات زاده هم یکی ازهمین زائران است که می گوید : چندروزی است که  به مشهد رسیدیم وتا کنون هرسال خوشبختانه قسمت مان زیارت نایل شده است.

 این زائر ۷۵ ساله که اولویت هرسفری را مشهد وپابوسی حرم امام غریب نوازمان می داند، می افزاید :همیشه مشهد برای من و خانواده ام اولویت هرسفری است.

یکی از زیبایی های حرم اقا حضور زائران خارجی است که شوق اشتیاق را می توان در نگاه ان ها دریافت. اصلا حس عاشقی نیاز به ترجمه ندارد.

از عراق به حرم امام هشتم نایل شده است و فارسی را به سختی با برخی کلمات عربی به من می فهماند  و می گوید:که ۴ بار است که  تا الان  به زیارت امام رضا(ع) آمده ام.

 او، توضیح می دهد :حرم امام رضا (ع) بهترین جا برای راز و نیاز است و درست همان حس و حالی که ایرانی ها در زیارت کربلا ی امام حسین (ع) دارند، برای ما مردم عراق هم همین حس راتداعی می کند.

ارادتی خالصانه در دریای آرامش

می دانم کافیست به حضورش دل بدهی تا دریابی مجاورت یا اردات از دور برای اوتفاوتی ندارد زیرا با اوبه دریای آبی آرامش خواهی رسید اگر ارادتت خالصانه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.