قدس آنلاین : معاون امور سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر ایجاد فضای فرهنگی در برج‌ها و مجتمع های فرهنگی تاکید کرد.

ایجاد فضای فرهنگی در برج ها و مجتمع های تجاری خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین افشین تحفه گر با اشاره به تاثیراتی که زیرساخت‌های فرهنگی در رشد، توسعه و بالندگی کشور، استان و یا شهر می‌تواند داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به بیشتر شدن رویکرد مردم به سمت رویکردهای اقتصادی تجمیع شدن بخش های اقتصادی و فرهنگی و همراهی بین این دو بخش می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر این زیرساخت‌ها کمک کند.

وی در همین خصوص به مصوبه کارگروه فرهنگ و  هنر استان اشاره کرد و افزود: این جلسه به انعقاد تفاهمنامهای با انجمن تولید کنندگان و انبوه‌سازان استان منجر شد که براساس آن کسانی که در برج‌های تجاری و مجتمع‌های تجاری امکان ایجاد فضای فرهنگی دارند با ما همراهی کنند.

معاون امور سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با ابراز خرسندی از اینکه در سال گذشته چندین مورد به نتیجه رسید، عنوان کرد: در این راستا سال گذشته در مجتمع تجاری اطلس یک مجموعه سینمایی با ۱۱ سالن سینما و تجهیزات مدرن روز و حدود ۱۳۰۰ صندلی فعال و به بهره‌بردرای رسید.

وی با اعلام اینکه در همین مجموعه مجوز ایجاد نگارخانه‌ای با وسعت ۱۵۰۰ متر داده شد که به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: در ادامه این فعالیت‌ها نیز شاهد بودیم در مجتمع گلشن مشهد نیز پردیسی با  چهار سالن سینما به بهره‌برداری رسید.

تحفه گر با اشاره به اینکه حدود پنج تا ۶ مجموعه دیگر در مشهد و دو شهرستان متقاضی ساخت پردیس‌های سینمایی و فرهنگی هستند، بیان کرد: در کنار سالن‌های سینما که جذابیت خوبی برای مردم و حتی سرمایه‌گذاران دارد به تئاتر هم به عنوان یکی از شاخص های فرهنگی نگاه ویژه‌ای داریم.

 وی با بیان اینکه ایجاد سالن‌های تئاتر به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با تشویق سرمایه‌گذاران این امکان فراهم شده تا بتوانیم سالن تئاتر هم داشته باشیم.

تحفه گر در ادامه با بیان اینکه هفدهمین سینمای استان خراسان رضوی در شهرستان کاشمر افتتاح شده است، اظهار کرد: اکنون بیش از ۶۰ درصد افزایش سالنهای سینما را داشته ایم.

وی با اعلام اینکه با افتتاحی که در کاشمر صورت گرفت و اضافه شدن ۱۸۰ صندلی تعداد صندلی‌های سینماهای استان که در یک سال گذشته به بهره‌برداری رسید بالغ بر ۲۰۰۰ صندلی شده است، افزود: به زودی در یکی دیگر از شهرستانها سالن سینمای آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون امور سینمایی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اکنون حدود نه شهرستان استان خراسان رضوی دارای سالن سینما هستند، گفت: این ۱۷ سالن سینما در چهار شهرستان استان خراسان به بهره‌برداری رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.