۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 601092

گیلان- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: توجه به محدودیت منابع آبی کشور و خشکسالی های اخیر سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای کشت برنج و شالیزارهای کشور فقط استان‌های مازندران و گیلان است.

کشت برنج فقط در گیلان و مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی ، علی مراد اکبری،با اشاره به اینکه به دلیل کاهش بارندگی‌ها،محدود شدن کشت آبی اجتناب ناپذیر است،گفت:سیاست دولت مصرف بهینه آب در حوزه کشاورزی و اجرای سیستم های نوین آبیاری و تمرکز کاشت برنج صرفا در استان‌های گیلان و مازندران است.

وی به تغییر الگوی کشت به عنوان سیاست جدید وزارت جهادکشاورزی یاد کرد که متناسب با شرایط اقلیم و تناسب اراضی این کار در دستور وزارت جهادکشاورزی قرار دارد و با پیگیری معاونت زراعت و کار مطالعاتی در آینده بسیار نزدیک یک الگوی کشت متناسب با سیاست‌های نظام،شرایط اقلیمی،تناسب اراضی و بهره‌وری خاک‌های کشور با رویکرد استفاده بهینه از منابع آبی کشور به مردم ارائه میشود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد:با توجه به محدودیت منابع آبی کشور و خشکسالی های اخیر سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای کشت برنج و شالیزارهای کشور فقط استان‌های مازندران و گیلان است و هیچگونه برنامه‌ای در استان‌های دیگر کشور نخواهیم داشت و دولت نیز حمایت نحواهد کرد چرا که منابع آبی مورد نیاز برای کشت برنج در سایر نقاط کشور محدود است و در دسترس نیست .

وی با اشاره به ظرفیت مطلوب استان‌های گیلان و مازندران در حوزه شالیزار و برنج کاری گفت:این دو منطقه می‌توانند برنج مورد نیاز کشور را تامین کنند چرا که از ضریب خوداتکایی قابل قبولی برخوردار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.