قدس آنلاین/ فرزانه غلامی: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در واکنش به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر وجود امضا فروشی و فساد گسترده در فرایند نظارت بر ساخت گفت: سخنان وزیر با اغراق همراه است و وزارت راه و شهرسازی بنا دارد با طرح مسائل غیرواقعی علیه سازمان، فضاسازی کند.

وزیر راه و شهرسازی، فضاسازی می‌کند

فرج‌الله رجبی در گفت‌وگو با قدس آنلاین افزود: وزیر گفته گاهی در یک نظارت نام ۳۰۰ مهندس هست و نظام مهندسی به توزیع کوپن تبدیل شده و پاسخگوی تخلفاتش نیست اما ما بارها اعلام کرده‌ایم آمادگی داریم در هر سطحی، عملکردمان بررسی شود. گفتیم حاضریم سه شیوه نامه در حوزه‌های مختلف کاری خود بدهیم که بسیاری از معضلات را بدون هزینه و تنش، مرتفع می‌کند اما نمی‌دانم چرا وزیر از این پیشنهاد، استقبال نکرد!

وی ادامه داد: در صحبت‌های وزیر یک نکته کلیدی هست که نقطه اختلاف ما هم همین است. ما معتقدیم آیا انبوه‌سازان که خود مالک هستند و می‌توانند پیمانکار هم باشند، حق دارند ناظر ساخت را خودشان انتخاب کنند یا نه؟

به گفته رجبی از آن جایی که انبوه‌سازان، نگاه کسب و کاری و کسب درآمد به شغل خود دارند و در متراژهای زیاد، خانه‌هایی می‌سازند که خود از آن استفاده نمی‌کنند، با دخالت در انتخاب ناظر، قطعاً حق و حقوق بهره بردار، ضایع می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خاطر نشان ساخت: ما معتقدیم در این پروژه‌ها حتماً باید سیستم ارجاع وجود داشته باشد و این سازمان به عنوان یک مرجع بی طرف می‌تواند حقوق کارفرما و بهره بردار را حفظ کند.

رجبی گفت: اینکه وزیر راه می‌گوید مالک خودش باید ناظر را انتخاب کند، حرف زیبایی است اما در آن صورت، نظارت، لوث و امضا فروشی تشدید می‌شود حال آن که نظارت یک اقدام فنی ضروری و جزیی از فرایند ساخت و ساز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    0 0
    شک نکنید منافع وزیردرخطراست که اینطوری به جان نظام مهندسی افتاده