کرج - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با غیر واقعی دانستن آمار اشتغال مطرح شده توسط برخی رسانه های گروهی گفت: در۶ ماه دوم سال گذشته ساماندهی و ثبت اشتغال در دستور کار قرار گرفت و ایجاد اشتغال از اولویت های کاری استاندار البرز است.

آمار اشتغال در البرز واقعی است/استخدام منحصر به بخش دولتی نیست

اسماعیل خلیلی درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به آمار اشتغال در ۶ ماهه سال گذشته گفت: به طور مثال سرمایه گذاری که برای یک پروژه می شود ۲ سال زمان می خواهد تا به بهره برداری برسد بنابرین نمی توان گفت اشتغال در مدت ۶ ماه صورت گرفته است.

وی افزود: پروژه هایی در سال های قبل شروع شده ودر سال ۹۶ به بهره برداری رسیده و در نهایت تعدادی جذب نیرو نیز داشته است.

خلیلی با بیان اینکه سال گذشته ۸ هزار نفر بازنشسته شده اند  ودر مقابل ۸ هزار نفردیگر جایگزین شده افزود: اعلام آمار اشتغال واقعی بوده  واین در حالی است که برنامه ها و سیاست های استان زیر نظر استاندار است و استاندار سابق تاکید بر وارد کردن میزان اشتغال ایجاد شده در سامانه کارا نداشت.

خلیلی با اشاره به اینکه اشتغال دراستان منحصر به استخدام بخش های دولتی نیست بلکه بخش خصوصی را نیز شامل می شود، گفت: جذب نیروی کار درسهمیه دولتی بسیار جزئی است درحالی که در بخش صنعت معدن و تجارت که بخش خصوصی است ۲۰ هزار نفراشتغال در استان تکلیف شده بود که محقق شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خاطرنشان کرد: ۵۴درصد اشتغال در بخش خدماتی است و بخش اعظمی ازاین افراد بیمه نبوده و بخشی هم خود اشتغال هستند که بیمه تامین اجتماعی نیستند.

وی بابیان اینکه در استان البرز ۴.۵درصد اشتغال ناقص وجود دارد، افزود: ۹۰ درصد شاغلین کشوردر هفته بیش از ۴۴ ساعت فعالیت کاری دارند چراکه اکثر واحد های تولیدی ۱۲ ساعته کارمی کنند و استان البرز در اشتغال پایدار رتبه اول کشور را دارد.

خلیلی درادامه گفت: یک واحد تولیدی یا مغازه دار جزء شغل های پایداراست و در این چرخه شخص یا کارگری که جابجا می شود جزء اشتغال محسوب نمی شود.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان البرز درپایان بابیان اینکه از ۲۴ هزار نفری که در تامین اجتماعی ثبت شده است ۸ هزار نفر بازنشسته و جایگزین شده اند، افزود: ۸۰۰ هزارفعال اقتصادی دراستان البرز وجود دارد که در سال جاری به رقم ۸۳۰ هزارنفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.