قزوین- استاندار قزوین گفت: اگر افزایش قیمتی صورت می گیرد این افزایش قیمت ها باید بر اساس محاسبات دقیق باشد.

افزایش قیمت ها براساس محاسبات دقیق باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در سومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین در سالن استانداری، فرهنگ سازی را یکی از مشکلات دانست و اظهار داشت: بیشترین مصرف در ماه رمضان صورت می گیرد، در حالی که باید در این ماه میزان مصرف کاهش یابد، نتیجه معکوس و افزایش بی رویه مصرف در بخش های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش بی رویه مصرف در بخش های مختلف هستیم که این وضعیت نیازمند اصلاح فرهنگ عامه مردم است، افزود: زمانی که شایعه کمبود یک کالا در کشور بیان می شود، هجوم مردم برای انبار کردن کالا بیشتر خود را نشان می دهد، در حالی که در بسیاری از کشورها وقتی مشکلی در تولید و یا عرضه ایجاد می شود میزان مصرف کالا با خودداری از خرید آن توسط مردم کاهش می یابد.

استاندار قزوین بیان کرد: نهاده ها باید به اندازه کافی تأمین شود که در حال حاضر بخشی از این نهاده ها از خارج تأمین و بخشی هم در داخل تولید می شود؛ باید حمایت لازم از تولید کننده برای تنظیم بازار صورت گیرد و در این میان تأمین نهاده ها ضروری است و اگر افزایش قیمتی هم صورت می گیرد باید بر اساس محاسبات دقیق باشد و میزان تأثیر این تفاوت قیمت باید در قیمت کالای مصرفی دقیق دیده شود.

زاهدی با بیان اینکه باید نظارت بر قیمت کالاهای اساسی بگیرد و با گران فروشی و کم فروشی برخورد جدی شود چراکه این شرایط برای مردم مشکل ساز می شود، عنوان کرد: باید بازرسی و تشکیل پرونده برای افراد در کم فروشی و گران فروشی انجام شود و نباید موجب التهاب افزایش قیمت در بازار باشیم.

وی اضافه کرد: برخی از کالاها همچون گوشت قرمز را با عرضه بیشتر می توان کنترل کرد؛ در حال حاضر قاچاق دام سنگین و سبک به دلیل افزایش قیمت ارز صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.