تبریز- رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۱گروه جهادی شامل ۱۶۰ نفر از جهادگران با سازماندهی بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه فعالیت کردند.

فعالیت ۱۱ گروه جهادی بسیج سازندگی استان در مناطق زلزله‌زده غرب

به گزارش قدس آنلاین، جعفر رزمی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در مناطق زلزله‌زده غرب کشور اظهار کرد: در اولین ساعات بعد از وقوع زلزله در مناطق غرب کشور، هماهنگی لازم انجام شد و جهادگران آذربایجان‌شرقی در روز دوم در منطقه مستقر شدند.

وی افزود: بعد از بلوک‌بندی روستاها در مناطق زلزله‌زده، ۱۳ روستا به جهادگران آذربایجان‌شرقی محول شد که این روستاها در دورترین نقاط کرمانشاه بودند، این روستاها آنقدر دور بودند که خود اهالی روستاها نیز فکر نمی‌کردند کسی بتواند آنها را پیدا کرده و جویای احوال آنان باشد.

رزمی خاطرنشان کرد: این روستا ۷۰۰ خانوار داشت و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیز در آنها ساکن بودند و جهادگران بسیج سازندگی هرقدر که در توان داشتند برای آنها انجام می‌داده و سعی می‌کردند حتی کوچک‌ترین نیازهای آنان را برطرف کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی در مورد کمک‌های مردمی ارسال شده از استان آذربایجان‌شرقی به مناطق زلزله‌زده ادامه داد: طی این مدت ۱۳۷ کامیون و تریلی یک‌هزار و ۶۰۰ تن کمک‌های مردمی آذربایجان‌شرقی را به مناطق زلزله‌زده منتقل کرده‌اند.

رزمی افزود: همچنین ۱۰۰ کانکس با استفاده از ظرفیت خیران تهیه شد، ۲۶ حمام و ۲۴ دستشویی نیز در روستاهای تحت پوشش احداث شد و ۲۰۶ سکو نیز کار شد.

وی با اشاره به حضور جهادگران تیم پزشکی نیز تصریح کرد: در این مدت تیم پزشکی و پرستاری در منطقه حضور داشتند، پزشکان متخصص کودکان، زنان، زایمان و سایر پزشکان در بحث خدمت‌رسانی حضور فعالی داشته‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تعداد گروه‌های جهادی سازمان یافته در استان  بیان داشت: تاکنون ۳۵۰ گروه جهادی سازمان یافته و شناسنامه‌دار وجود دارد و در سال ۹۷ نیز ۱۶۰ گروه جهادی در سایر اقشار نقاط مختلف مردم سازماندهی و شناسنامه‌دار می‌شود.

وی ادامه داد: درصدد هستیم برای سال ۹۷ گروه‌های جهادی خواهران را نیز سازماندهی کنیم و براساس محورهای تعریف شده در حوزه‌های پزشکی، روان‌شناسی، فرهنگی و دینی به ارائه خدمات بپردازند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.