سمنان- اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭ ﺳﻤﻨﺎﻥ ﮔﻔﺖ: ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ۳۳۵ میلیون ﺩﻻﺭ ﺻﺎﺩﺭاﺕ اﺯ اﺳﺘﺎﻥ ﺳﻤﻨﺎﻥ انجام شد.

۳۳۵ میلیون ﺩﻻﺭ ﺻﺎﺩﺭاﺕ اﺯ اﺳﺘﺎﻥ ﺳﻤﻨﺎﻥ انجام شد

ﺑﻪ ﮔﺰاﺭﺵ قدس آنلاین،  ﺳﻴﺪ شهاب‌الدین ﭼﺎﻭﻭﺷﻲ ﭘﻴﺶ اﺯ ﻇﻬﺮ اﻣﺮﻭﺯ ﺩﺭ ﺟلسه  ﺷﻮﺭای گفت‌وگوی ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﻲ ﺑﺎ ﺩﻭﻟﺖ اﻇﻬﺎﺭ ﺩاﺷﺖ: سال گذشته 5 میلیون دلار صادرات استان بود که اﻳﻦ اﻣﺮ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﺟﺪﻳﺪ اﻓﺰاﻳﺶ ﻳﺎﺑﺪ.

ﻭﻱ ﺑﺎ تأکید ﺑﺮ ﻟﺰﻭﻡ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻣﺸﺎﺭﻛﺖ و ﻫﻤﺪﻟﻲ دستگاه‌های اﺟﺮاﻳﻲ اﺳﺘﺎﻥ ﺳﻤﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺭاﺳﺘﺎﻱ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﺎﺩﺭاﺕ ﺧﺎﻃﺮﻧﺸﺎﻥ ﻛﺮﺩ: باید به ظرفیت‌هایی که در کشور موجود است توجه کنیم و مکانیسمی تشویقی برای تولیدکنندگان ﺩﺭ ﺭاﺳﺘﺎﻱ افزایش صادرات تبیین شود.

اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭ ﺳﻤﻨﺎﻥ ﺑﺎ اﺷﺎﺭه ﺑﻪ ﻟﺰﻭﻡ ﺗﺪﻭﻳﻦ برنامه صادرات غیرنفتی ﺩﺭ اﺳﺘﺎﻥ ﺳﻤﻨﺎﻥ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﺮﺩ: مشکل اشتغال و بیکاری باید زمان‌بندی‌شده و در استان حل شود و مسئولان ﻭﻗﺖ ﻧﺴﺒﺖ به ﺗﺤﻘﻖ اﻳﻦ مسئله اﻫﺘﻤﺎﻡ ویژه‌ای ﺑﻮﺭﺯﻧﺪ.

وی ﺑﺎ تأکید بر ﻟﺰﻭﻡ توسعه کارخانه‌ها و فعال کردن ظرفیت‌های مغفول مانده واحدهای صنعتی استان اﺫﻋﺎﻥ ﻛﺮﺩ: ﺑﻴﻜﺎﺭﻱ مهم ترین ﭼﺎﻟﺶ ﻛﺸﻮﺭ اﺳﺖ و اﻣﺮﻭﺯ انبوه بیکاران برای کشور می‌تواند مشکل امنیتی ایجاد کند.

ﭼﺎﻭﻭﺷﻲ ﺑﺎ ﺑﻴﺎﻥ اﻳﻨﻜﻪ برنامه‌ریزی‌های ﻣﺪﻳﺮاﻥ اﻗﺘﺼﺎﺩﻱ و سرمایه‌گذاران اﺳﺘﺎﻥ به‌سوی ﺣﻔﻆ ﻧﺮﺥ اﺷﺘﻐﺎﻝ ﻣﻮﺟﻮﺩ و اﻳجاد اﺷﺘﻐﺎﻝ ﺟﺪﻳﺪ ﭘﻴﺸﺮﻭﻱ ﻛﻨﺪ اﺿﺎﻓﻪ ﻛﺮﺩ: ﺩﺭ اﻳﻦ ﺭاﺳﺘﺎ اولویت اﺟﺮاﻱ طرح‌ها با تولیداتی است که شغل قابل قبولی ایجاد کند.

ﻭﻱ اﺑﺮاﺯ ﺩاﺷﺖ: ﺻﺎﺩﺭاﺕ اﺳﺘﺎﻥ ﺳﻤﻨﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﻳﻚ میلیارد ﻻﺭ ﺑﺮﺳﺪ و تحقق این هدف باید در اولویت نخست سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تولیدکنندگان و مدیران اقتصادی استان سمنان قرار گیرد.

استاندار سمنان در ادامه به اشاره به شرایط بد اقتصادی در منطقه بیان کرد: دشمنان همواره در حال آتش‌افروزی هستند و باید در این برهه از تفرقه و اختلاف‌سلیقه بپرهیزیم و وحدت و همدلی را در محوریت قرار دهیم.

وی افزود: در شرایط تحریم باید به توانمندی‌های داخلی کشور اتکا کنیم و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهیم.

چاووشی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام برای ما ضرری نداشته است یادآور شد: مقام معظم رهبری نسبت به مذاکرات برجام سوظن داشت و دولت نیز به آمریکا اعتماد نداشت تا سرانجام این مذاکرات وضعیت کشور را تغییر داد.

وی با اشاره به توانمندی‌های موشکی ایران خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت‌های حیاتی کشور برای مقابله با دشمنان در اولویت قرار دارد.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه خروج از تحریم‌های ظالمانه دشمنان مستلزم تحقق شعار سال است بیان کرد: در این راستا تولیدکنندگان باید نسبت به ارتقا سطح کیفی محصولات اقدامی مؤثر انجام دهند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.