قدس انلاین : رئیس هیات سوارکاری خراسان رضوی از حضور دو تیم پرش با اسب برای اولین در لیگ برتر کشور خبر داد و گفت: به‌خاطر دور بودن خراسان رضوی از استان‌های مطرح در سوارکاری گرفتن میزبانی سخت است، چراکه این مسافت طولانی اسب را از شرایط مسابقات دور می‌کند.

حضور ۲ تیم مشهدی در لیگ برتر پرش با اسب کشور/ میزبانی مسابقات سوارکاری در خراسان رضوی دشوار است

حمید نیکویی درخصوص برنامه‌های این هیات در سال ۹۷ اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۰ مسابقه در رشته پرش با اسب، استقامت و سایر رشته‌های زیر مجموعه در خراسان رضوی برگزار شده است.

وی افزود: دو تیم از خراسان رضوی در مسابقات برگزار شده، اول و سوم شدند و به لیگ برتر پرش با اسب راه یافتند، همچنین، خرداد ماه این مسابقات برگزار می‌شود.

رئیس هیات سوارکاری خراسان رضوی گفت: روز گذشته، یک دوره مسابقات پرش با اسب برنامه‌ریزی شده بود که ‌به‌خاطر بارندگی‌های اخیر، این مسابقات به‌هفته آینده موکول شد، در این رقابت‌ها سوارکارانی از سراسر این استان حضور پیدا می‌کنند.

نیکویی تصریح کرد: مسابقات اسب‌دوانی به‌طور مستمر در شهرستان‌هایی مانند قوچان، تربت حیدریه و تربت جام در حال برگزاری است، هیات‌ها در استان‌های درگز، نیشابور و سبزوار فعال هستند، تمام تلاشمان را به‌کار گرفته‌ایم تا علاقه‌مندان در سراسر خراسان رضوی بتوانند از شرایط موجود استفاده کنند و در برنامه‌های مختلف حضور پیدا کنند.

وی تاکید کرد: تا سال ۹۶، لیگ برتر تنها شامل تیم‌های تهرانی بوده است و این اولین سال است که دو تیم از خراسان رضوی و یک تیم از اصفهان نیز حضور دارند، در این مسابقات بهترین سوارکاران با نظر کادر فنی به تیم ملی دعوت می‌شوند.

رئیس هیات سوارکاری خراسان رضوی درخصوص فعالیت بانوان در این رشته عنوان کرد: تمام مسابقاتی را که در بخش آقایان برگزار کرده‌ایم، در بخش بانوان نیز برگزار شده و سعی کردیم، تمام امکانات را برای بانوان فراهم کنیم که شرایط برابری برقرار باشد.

نیکویی خاطرنشان کرد: سعی داریم، میزبانی مسابقات بین‌المللی یا کشوری را در خراسان رضوی بگیریم، اما فاصله زیاد شرکت‌کنندگان شرایط را سخت می‌کند و مسافت طولانی سبب خستگی اسب‌ها می‌شود و کیفیت کار را پایین می‌آورد، باید در بازه‌ زمانی این اتفاق بیفتد که مسابقات خاصی پیش‌رو نداشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.