قدس انلاین – سعید کوشافر: برغم کاهش قیمت طلا درمشهد اما هنوز بازار طلا وجواهر مشهد رونق چندانی ندارد و کاهش قیمتهای طی روزهای گذشته باعث شده تا مشتریان همچنان چشم انتظار روزهای اینده باشند.

کاهش ۲۵ هزارتومانی هرگرم طلای ۱۸ عیارطی دوهفته درمشهد/ مردم منتطرند طلا به قیمتهای قبل عید برسد/قیمت دلار دربازار غیر رسمی مشهد حوالی ۷ هزارتومان

به گزارش خبرنگار ما از بازار طلا درحالیکه طی هفته های گذشته قیمت طلای ۱۸ عیار درمشهد به گرمی بیش از ۲۰۶ هزارتومان رسیده بود اما طی هفته گذشته روندکاهش تا گرمی ۲۰ هزارتومان راطی کردو اخر هفته گذشته به گرمی ۱۸۵ هزارتومان رسید.

این درحالی است که صبح امروز طلا فروشهای مشهدی با کاهش بیشتر قیمت مواجه شدند به طوریکه ظهر امروز تابلو طلافروشیهای سطح شهر مشهد رقم ۱۸۳ هزارتومان را برای هرگرم طلای ۱۸ عیار به نمایش گذاشته بود.

سهرابی یکی از طلافروشهای خیابان امام خمینی به خبرنگار ما میگوید: هفته قبل مشتریان زیادی داشتم که همه جویای اوضاع اینده بازار طلا بودند. بسیاری از این مشتریان خریدار جدی بودند اما باتوجه به کاهش قیمتها عنوان میکردند هنوز منتظر میمانند.

وی بای بیان اینکه برخی بر این باورند که هنوز طلا حباب دارد و تا قیمت دلار مشخص نشود نمیتوان قیمت دقیق طلا را تعیین کرد اظهارداشت : برخلاف انچه که مردم فکر میکنند گرانی طلا برای طلا فروش سود خوبی دارد اما طلافروش از فروش طلاست که سود میبرد نه افزایش قیمت.

بنا برگزارش خبرنگار ما درشرایطی که طلا روند کاهش قیمت را طی میکند اما امروز قیمت سکه امامی با ۶ هزارتومان افزایش به یک میلیون ۹۹۰ هزارتومان وسکه بهار ازادی با دوهزار تومان افزایش به یک میلیون و ۸۸۰ هزارتومان رسید.

درعین حال هیچ صرافی درمشهدحاضر به ارایه قیمت مشخصی برای دلار ازاد نشد و همه بر قیمت ۴۲۰۰ تومانی دولت تاکید داشتند. اما برخی منابع که درحوالی بانک ملی مشهد تردد دارند عنوان کردند که برخی دلالان دلار را حوالی ۶۹۰۰ تومان به طور غیر رسمی ومخفی معامله میکردند.

این همه درحالی است که امروزبنا برگفته برخی صرافان مشهدی  در بازار آزاد هر یورو ۷ هزار و ۲۹۰ تومان و هر پوند با ارزش ۸ هزار و ۳۷۴ تومان و درهم امارات ۱۶۷۷ تومان خرید و فروش ‌شد.

درعین حال رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی با اشاره به قیمت واقعی دلار در بازار بیان کرد: اگر تورم میانگین را از زمانی که روحانی دولت را در دست گرفته تا کنون ۱۵ درصد بدانیم، بایستی قیمت دلار بیش از ۷ هزارتومان باشد. شاید در ماه‌های پایانی دوباره قیمت دلار را رها کنند و به میزان واقعی خود دست یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.