قدس انلاین – سعید کوشافر: امروز آموزش وپرورش خراسان رضوی طی اطلاعیه ای عنوان کرد که پایان سال تحصیلی مدارس ابتدایی امسال یک ماه زودتر یعنی اول خرداد ماه خواهد بودو تنها دانش اموزان پایه ششم باید تا 13خردادماه درمدارس حضور داشته باشند که انهم 17 روز جلوتر از ایام معمول سال تحصیلی است.

مدارس مشهد یکماه زودتر تعطیل میشوند/ گلایه خانواده های مشهدی از راحت طلبی معلمان ومدیران مدارس/ مدارس مشهد بیش ازتوجه به تحصیل به اسکان زائران توجه دارند

بنا بر این اطلاعیه : دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی که فعالیت‌های آموزشی و ارزشیابی آن‌ها تا اول خردادماه 97، پایان یافته و اتمام این فعالیت‌ها به تایید شورای مدرسه نیز رسیده است، از تاریخ فوق می‌توانند در کلاس‌های درس حضور نداشته باشند.

همچنین با عنایت به برنامه‌ریزی انجام‌شده، فرآیند ارزشیابی پایه ششم ابتدایی مطابق برنامه از پیش اعلام شده، تا 13 خرداد ماه 97 پابرجا بوده و کلیه عوامل اجرایی و آموزشی مرتبط با پایه ششم موظفند تا پایان فرآیند ارزشیابی خردادماه 97 در این پایه، در مدارس حضور داشته باشند. ضمناً عوامل اجرایی کلیه مدارس مقطع ابتدایی استان نیز موظفند تا پایان 13 خرداد ماه در مدارس حاضر باشند.

***گلایه های والدین دانش اموزان

سالها قبل زمانی که ما دانش اموز بودیم نه تنها تا پایان خرداد ماه که گاه دغدغه های معلمان برای کسب علم دانش آموزان سبب میشد که پس از خرداد ماه هم چند روزی به مدرسه برویم . اما انگار این روزها معلمان بسیار عجله دارندو این عجله را به دانش اموزان هم منتقل کرده اند تا هر چه زودتر راهی ایام فراغت از درس ومدرسه شوند.

شاید برای دانش اموزان ابتدایی بسیار خوشایند باشد که یکماه زودتر از پایان سال تحصیلی پرونده درس ومشق وکتاب ومدرسه راببندندو یا درخیابان و پارک مشغول بازی شوند یا دوچرخه را برداشته و همراه دوستان به تفریح بپردازند. اما انگونه که به نظر میرسد برای معلمان این پایان سال زودهنگام بسیار خوشایندتر است .معلمان به نظر میرسد که این سالها دیگر مانند معلمان دهه های گذشته 9ماه به مدرسه نمیروندو سه ماه تعطیل بلکه شاید با جمع بندی تعطیلات اخرهفته ، تعطیلات میان هفته ، تعطیلات عید نوروز و ... حدود سه ماه به مدرسه میروند و سایر ایام سال سرگرم شغل دوم خودمیشوند. به همین دلیل است که برای بسیاری از معلمان شغل دوم اکنون به کار اصلی انها تبدیل شده است .

اما جور وجفای تعطیلات فراوان دانش اموزان را والدینی میکشند که عموما کارمندندو برنامه ریزی زندگی را بر اساس مدرسه رفتن فرزندانشان چیده اند.

سمیه کرم پور که کارمند یک سازمان دولتی درمشهداست به خبرنگار ما میگوید: درست است که با زودهنگام شدن تعطیلات تابستانی معلمان راحت میشوند اما ما باید برنامه ریزی زندگی خودرا تغییر دهیم تا بتوانیم نبودمان درخانه را جبران کنیم که خیلی هم مشکل است .

به گفته نجارزاده نماینده دانش اموزان ابتدایی یک مدرسه دولتی بسیاری از خانواده ها دوست دارند فرزندانشان هرچه بیشتر درمدرسه بمانند چرا که معتقدند دانش اموزان درمدرسه حداقلهای درس خواندن را رعایت میکنند اما وقتی خانه میایند یا سراغ تلویزیون میروند یا پای بازیهای رایانه ای مینشینند.

وی میگوید بسیاری از والدین از اینکه مدارس مشهد همیشه زودتر از سایر نقاط کشور تعطیل میشود ناراحتند اما هیچ وقت هم مدیران مدارس به حرف اولیا دانش اموزان اهمیت نمیدهند.

***مدارس دنبال پول هستند

وی بابیان اینکه درایام نوروز هم شاهدیم که مدارس مشهد زودتر از همه جای کشور تعطیل می شوند یاداوردمیشود: تنها دلیل انها برای اینکار کسب درامد است . بسیاری از مدارس مشهد اقدام به اماده کردن کلاسها برای اسکان زائر میکنند تا از این راه کسب درامد کنند. بخاطرهمین هم اصلا توجهی به اینکه ممکن  است درس بچه ها ناقص بماند ندارند.

وی میگوید:مدیران میگویند از والدین به زور پول میگیرم اما زائران برای اقامت درمدارس با جان ودل پول میدهند پس هرچه زودتر مدرسه رااماده کنیم زمان بیشتری میتوانیم از زائران پذیرایی کرده  و پول بیتشری کسب کنیم . مستخدم مدرسه هم خوشحال تر است چرا که دراین ایام میتواند از زائران دریافتی ها بهتری داشته باشد.

اقای یوسفی پدر یک دانش اموز کلاس چهارم ابتدایی هم میگوید : واقعا سرازکار مدارس مشهد درنمی اورم معلم فرزند من یک روز درهفته نمیاید وبچه ها را به امان خدا رها میکند. دو هفته قبل از عید مدرسه راتعطیل میکنند که زائر میاید و الان هم که میگویند یکماه قبل از سال کار تمام است . اینها همه بهانه است میخواهند مدارس را اماده کنند برای زائرانی که بعد از ماه رمضان به مشهد میایندو تعدادشان زیاد هم خواهد بود.

وی می افزاید: قبول دارم کار معلم خیلی سخت است اما همه ما کار وشغلی داریم که درجای خودش دشوار است اینکه معلمان ومدیران مدارس این مقدار راحت طلب شده اندو اموزش و پرورش همه از انها حمایت میکند جای سوال دارد که ایا نسل اینده را همین افراد راحت طلب قرار است بسازند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.