بجنورد- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت:با توجه به اهمیت مبحث حقوق شهروندی که از تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت است، باید آموزش حقوق شهروندی در اولویت دستگاه های اجرایی قرار گیرد

آموزش حقوق شهروندی در اولویت دستگاه های اجرایی قرار گیرد

به گزاش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود ثمینی در ستاد صیانت از حریم امنیت و حقوق شهروندی استان اظهار داشت:زمانی که رئیس جمهوری به عنوان مجری قانون اساسی دستورعمل حقوق شهروندی را ابلاغ می کند، باید این موضوع در اولویت اصلی دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی افزود: با وجود این که پاسخگویی درست و صحیح به مردم یکی از مبانی مورد تاکید در بحث حقوق شهروندی است، اما زمان طولانی مکاتبات در برخی ادارات و نحوه پاسخگویی کارکنان از مهم ترین دلایل نارضایتی مردم از دستگاه های اجرایی بیان شده است که باید مدیران در این خصوص دقت  و توجه بیشتری داشته باشند.
ثمینی تصریح کرد: فراهم کردن سطح رضایتمندی مردم در دستگاه های اجرایی بسیار حائز اهمیت است و این بدان معنی نیست که هر توقع و انتظار غیر قانونی را برآورده کنیم بلکه باید پاسخگویی درست و صحیح هر چند در قالب جواب منفی به مراجعان داشته باشیم.
وی ادامه داد:علاوه بر ارائه مهارت آموزی به کارکنان،دستگاه های اجرایی باید در طول سال کارکنان خود را مورد ارزشیابی قرار دهند و این موضوع نباید تنها به آخر هر سال موکول شود تا بدین ترتیب، رضایتمندی مردم را شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در شاخص های ارزیابی اعم از عمومی و خصوصی باید بر مبنای هدفگذاری های اعلام شده حرکت کرد تا بتوانید رضایت ارباب رجوع را کسب کنید.
ثمینی نقش صداو سیما را نیز در فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم موثر دانست و گفت:صداوسیما می تواند با گزارش های خود مردم را با مسائل حقوق شهروندی و قانون اساسی آشنا کند ضمن این که آموزش پایه و اساس تمام امور تلقی می شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا نگاه دولت و دستگاه های اجرایی و انتظارات خود را به کارکنان منتقل کنند  تا برای حل کمبودها و نواقص گام برداشت.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: مرکز رصد آسیب های اجتماعی در وزارت کشور ایجاد شده و این مرکز به زودی در استان هم راه اندازی می شود و باید ضمن احصای آسیب ها بتوانیم در قالب ارائه برنامه در مسیر برطرف کردن آسیب ها و توانمند کردن مردم و اقشار آسیب پذیر حرکت کنیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و سازمان های مردم نهاد استانداری نیز در این نشست از تشکیل کمیسیون حقوق شهروندی در استان خبر  داد و گفت: با تشکیل کمیسیون  باید هماهنگی های لازم در برنامه ریزی و پیگیری در حوزه حقوق شهروندی در سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان و فرمانداری های تابعه انجام گیرد.
فریبا باقری خاطرنشان کرد: در کمیسیون حقوق شهروندی ارتقای آگاهی عمومی، سلامت اداری و نظارت و رعایت حقوق شهروندی مورد پیگیری قرار می گیرد.
وی افزود: در ارزیابی سال ۹۷، دستگاه های اجرایی همچون دانشگاه علوم پزشکی استان، میراث فرهنگی و صنایع دستی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی به عنوان دستگاه های برتر در ارائه خدمات بازرسی ستاد نوروزی معرفی شدند.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری نیز گفت: استقرار میز خدمت بخش مهمی از حقوق شهروندی در نظام اداری است که در آن تکریم ارباب رجوع محقق می شود و تمام شهروندانی که می خواهند خدماتی از ادارات دریافت کنند، از آن بهره مند و منتفع خواهند شد.
مهدی کرامتی افزود: میز خدمت در دو گام میز خدمت حضوری و الکترونیکی بررسی می شود که ادارات ما هم فعالیت های خوبی در این خصوص داشته اند و در این ارتباط، تمام خدمات اداری دارای شناسنامه احصا و برای آن ها برنامه ریزی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.