بجنورد - معاون فناوری و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان از افزایش٢.۴ درصدی طلاق در سال٩۶ نسبت به سال ٩۵خبرداد.

رشد طلاق و کاهش ازدواج در سال ٩۶ در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین ، مرتضی پورجعفر دوین اظهار کرد : در سال ٩۶ ، ١٩٩۴ مورد واقعه طلاق ثبت شد که نسبت به سال ٩۵ با ١٩۴٨ طلاق شاهد رشد٢.۴ درصدی هستیم

وی افزود : در سال ٩۶ ، ٩٢۰٢ واقعه ازدواج ثبت شد که نسبت به سال ٩۵ با ثبت ٩۶٩۴ واقعه ازدواج ، متاسفانه شاهد کاهش ۵.١ درصدی ازدواج هستیم.

پورجعفر تصریح کرد : در واقعه ی وفات در سال ٩۶ با فوت ۴٢۵٧ نفر روبرو بودیم که در سال ٩۵ این میزان ۴۵٧١ واقع بود که بیانگر رشد ٣٨/٧ درصدی وفات در سال ٩۶ نسبت به سال ٩۵ است.

معاون فناوری و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان تصریح کرد : در سال ٩۶ ، ١٩١٩٨ واقعه تولد و در سال ٩۵ نیز ١٨۴۶۵ روی داد .

پورجعفر در ادامه خاطر نشان کرد :جمعیت استان تا پایان سال ٩۶ ، ٩۵٧٢٨٣ هزار نفر است که شامل ۴٨۰٩۵۶ آقا و ۴٧۶٣٢٧ خانم می باشد .

وی در مورد امید به زندگی در استان گفت : در خراسان شمالی مردان شهری ٧٢ سال و زنان شهری ٧٣ سال در روستاهای این استان نیز مردان ۶٨ سال و زنان ۶٩ سال امید به زندگی دارند .

پورجعفر افزود : در سال ٩۶ برای دختران نام های فاطمه با ۵۵٨ فراوانی بیشترین فراوانی و پس از آن زهرا با ٣۴۴ و یسنا با ٢٢٧فراوانی بیشترین نام گذاری را در استان دارند.

معاون فناوری و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان در ادامه تصریح کرد : نام امیر علی برای پسران با ٣۴٨ فراوانی ،محمد ٣٢۶ و امیر حسین با ٢٩۴ فراوانی بیشترین نام های ثبت شده در سال ٩۶ است.

منبع:نسیم امروز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.