قدس آنلاین: در سال گذشته با هدف گذاری ۱۶۰ هزار شغل جدید، موفق به ایجاد ۱۲۴ هزار فرصت شغلی جدید شدیم که خود عاملی در کاهش ۱.۸ درصدی نرخ بیکاری استان شد.

با هدف گذاری ۱۶۰ هزارفرصت شغلی فقط۱۲۴ هزار شغل جدیدایجادشد

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: کاهش ۱.۸ درصدی نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی را داشتیم وبر اساس برنامه ششم توسعه اجرای برنامه‌های استان در حوزه اشتغال باید در افق ۱۴۰۰ منجر به ایجاد ۴۳۳ هزار و ۸۹۰ اشتغال جدید شود که با دستور استاندار تعهد اشتغال ۲۸ شهرستان استان ابلاغ شده است.

شکوه میرشاهی با بیان اینکه این سهمیه ها بر اساس پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود هر شهرستان در جلسات کارگروه تخصصی اشتغال استان به تصویب دستگاه‌های اجرایی رسیده است گفت:دستگاه‌های اجرایی باید نقش خود را در تسهیل گری و ایجاد فرصت و استفاده از ظرفیت‌های قانونی و منابع تخصیص یافته در این حوزه ایفا کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی افزود: شهرستان‌های مشهد با ۵۳ هزار و ۹۶۰، نیشابور با ۵ هزار و ۲۷۰ و سبزوار با ۴ هزار و ۴۵۶ نفر به ترتیب بیشترین تعهد اشتغال استان را در سال جاری دارند.

میرشاهی گفت: دراین میان دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان به عنوان مسئول نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های دولت در زمینه اشتغال با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و راهنمایی استاندار در سال جاری بر اجرای دقیق و بهنگام سیاست‌های دولت نظارت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.