قدس انلاین : رئیس اداره جهادکشاورزی کاشمر گفت: دو نفر از کشاورزان کاشمری توانستند با احداث گلخانه و کاشت گیاه آلوئه ورا برای اولین بار محصول آن را به بازار عرضه کنند.

برای اولین بار محصول آلوئه ورا در کاشمر روانه بازار شد
سیدابوالقاسم موسوی با بیان اینکه گلخانه‌ای که در ابتدای سال زراعی جاری مورد کشت گیاه دارویی آلوئه‌ورا قرار گرفته بود به ثمر نشست، اظهار کرد: دو نفر از کشاورزان علاقمند روستای کسرینه در بخش مرکزی شهرستان با احداث گلخانه ای ۲۰۰۰ مترمربعی و کاشت گیاه آلوئه ورا توانستند برای اولین بار محصول آن را به بازار عرضه کنند.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از سطح ۲۰۰۰ مترمربع در یک فصل حدود ۱۰۰ تن برگ برداشت شود و با توجه به قیمت هر کیلو برگ که بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان به فروش می رسد درآمد خوبی برای کشاورز حاصل شود.
موسوی با اعلام اینکه علاوه بر فروش برگ که محصول اصلی گیاه است می‌توان از فروش پاجوش گیاه نیز درآمد خوبی کسب کرد، نیاز کم به آب را از مزیت های اصلی آلوئه ورا دانست و گفت: می توان مدار آبیاری را در فصل زمستان تا ۲۰ روز و در تابستان تا ۱۲ روز تنظیم کرد.
رئیس اداره جهادکشاورزی کاشمر آلوئه ورا را جایگزین مناسبی برای گیاهان پر آب طلب فعلی دانست و بیان کرد: آلوئه وار گیاهی است که تا ۷ سال عملکرد اقتصادی دارد و هم چنین مقاومت خوبی در برابر آفات داشته و می تواند سرمای تا صفر درجه سانتی گراد و گرمای تا ۴۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند.
وی با بیان اینکه گیاه آلوئه ورا خواص زیادی دارد، افزود: این گیاه در صنایع آرایشی و بهداشتی و در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند میگرن، سوءهاضمه، جوش، سوختگی و هم چنین ترکیب در نوشیدنی‌ها و دمنوش‌ها قابل استفاده است.
موسوی اظهار امیدواری کرد؛ بتوانیم با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری آن در شهرستان و رفع دغدغه فروش، افراد علاقمند را به سمت کاشت این گیاه مفید هدایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.