قزوین_ استاندار قزوین گفت: باید از ظرفیت خیران در حوزه نماز جماعت در مدارس استفاده کنیم.

ظرفیت خیران در حوزه نماز به کار گرفته شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالحمید زاهدی پیش از ظهر روز یکشنبه در نشست ستاد اقامه نماز که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید از ظرفیت خیران در حوزه نماز جماعت در مدارس استفاده کنیم.

وی با اشاره به اقدامات لازم برای اقامه نماز افزود: پیش بینی لازم برای ساخت این فضاها در مدارس انجام شده و در این زمینه ابلاغیه هایی به فرمانداران اعلام  شده است و تلاش داریم تا کمیته برنامه ریزی را در حوزه اعتبارات در نظر داشته باشیم.

استاندار قزوین بیان کرد: در فرهنگ سازی و الگوسازی در ترویج فرهنگ نماز از معلمان انتظار می رود در نمازهای جماعت مدارس شرکت مستمر داشته باشند تا دانش آموزان الگو بگیرند.

زاهدی اضافه کرد: محدویتی را در ساخت نمازخانه نداریم و براساس سیاست های جدید امروز، هر واحد آموزشی که ساخته می شود باید در کنار آن نمازخانه نیز احداث شود.

وی اضافه کرد: حق ایاب و ذهاب را نمی توان از محل اعتبارات آموزش و پرورش تأمین کرد و در این بخش می توان از ظرفیت سایر ارگان ها از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه و شهرداری بخشی از هزینه های آن را تأمین کرد؛ آمادگی لازم برای همکاری با آموزش و پرورش در راستای تأمین هزینه ایاب و ذهاب روحانیون نیز داریم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: برای ترویج نماز در مدارس و بین دانش آموزان می توان از ظرفیت معلمان استفاده کرد و اگر معلمان در نماز جماعت حضور داشته باشند دانش آموزان نیز به تبعیت از آنها به حضور در نماز جماعت تشویق می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این جلسه بیان کرد: آموزش های غیرمستقیم در حوزه مذهبی همواره جوابگو نبوده و فعالیت های نو می تواند اثری را برای دانش آموزان در تشویق اقامه نماز به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود: آمادگی لازم برای برگزاری اردوهای نماز را در بقاع متبرکه داریم و برگزاری جشن های تکلیف را می توان به صورت ساماندهی شده مدیریت و برگزار کرد.

وی تصریح کرد: مبلغانی که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین فعالیت می کنند بخشی از فعالیت های آنها در حوزه کودکان و نوجوانان بوده و این شرایط فرصت خوبی برای استفاده از ظرفیت روحانیون برای حضور در مدارس است.

گفتنی است در این جلسه جمعی از مدیران نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.