کرج - پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر کرج با دستور کار انتخاب شهردار همانند جلسات قبل با حاشیه های بسیاری همراه بود و اعضای اصلاح طلب پارلمان شهری باز هم به یک اجماع مشخص برای تعیین تکلیف سمت شهرداری کرج نرسیدند.

ادامه جلسات بی نتیجه پارلمان شهری برای انتخاب شهردار کرج/ساز ناکوک اصلاح طلبان برای اداره شهر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صبح امروز یکشنبه جلسه علنی شورای شهر کرج با دستور جلسه روند بررسی برنامه های نامزد معرفی شده برای تصدی سمت شهرداری کرج و با حضور اکثریت اعضای شورا ودر غیاب رئیس شورا برگزار شد.

در آغاز سارا دشتگرد عضو شورای شهرکرج با اشاره به  اینکه شان جلسه باید حفظ شود، گفت: خبرنگاران حاضر در جلسه سکوت  کنند و تمرکز اعضای شورا را  بر هم نزنند  و اگر اجازه داده شده تا در جلسه شورا حضور داشته باشند تا اخبار را ثبت و ضبط کنند، بنابراین اجازه صحبت کردن ندارند.

سلیم نژاد دیگر عضو شورا نیز در واکنش به این صحبت گفت: همه مردم از جمله خبرنگاران حق ورود به جلسه علنی شورا را دارند ولی در امور داخلی جلسه دخالت نکنند واز رئیس شورا درخواست داریم تا این محدودیت را برای مردم و خبرنگاران بردارند.

سخنگوی شورای شهر نیز با اشاره به اینکه درجلسه گذشته نامزد منتخب عملکردهای خود را ایراد کردند و پرسش و پاسخ نیزانجام شده است، افزود: این جلسه نیز تداوم جلسه قبل است و گفتگو ادامه داشته باشد.

رحیم خستو  در ادامه گفت: در جلسه گذشته برخی از اعضا فرصت خواستند تا نامزد های خود را انتخاب کنند و پیامکی که از طرف رئیس شورا به اعضا شورا زده شد که اگر تاکنون جز مجید سریزدی کاندیدای معرفی  نشده است درجلسه چهارشنبه نسبت به انتخاب شهردار با نامزد منتخب اقدام کنند.

وی افزود: در جلسه روز یکشنبه  مطرح شد اگر اعضا گزینه ای دارند معرفی کنند و زمان مهلت  یک هفته داده شد اما جز سریزدی گزینه دیگری معرفی نشد بنابراین در این جلسه باید به ادامه پرسش و پاسخ پرداخته شود چراکه جلسات و لوایح به دلیل انتخاب شهردار به عقب افتاده است.

نایب رییس شورا درادامه به سخنان خستو واکنش نشان داد و گفت: اداره جلسه شورا به صورت شخصی نیست  واحساس نشود چون استاد دانشگاه هستید از الفاظی استفاده کنید که وانمود کند دیگر اعضا قانون گریزی می کنند.

وحیدی خاطرنشان کرد: ۸ عضو شورا فردی را  انتخاب کرده اند بنابراین دیگر اعضا نیز حق انتخاب نامزد منتخب خود را دارند ودر نهایت امروز شهردار مورد نظر انتخاب نخواهد شد.

سارا دشتگرد دیگر عضو شورا با اشاره به نامه فرمانداری و تذکرات داده شده  به اعضای شوراگفت: ۲ ماه برای انتخاب شهردار فرصت داریم و عجله ای درکار نیست که حتما امروز شهردار انتخاب شود چراکه انتخاب شهردار بسیار مهم بوده  و بایستی مدت ۴ سال سکان شهر را به دست بگیرد.

وی ادامه داد: فرصتی داده شود تا مشکلات کمی حل شود و با اطمینان خاطرشهردار انتخاب شود تا ۶ ماه دیگر مجدد به سراغ انتخاب شهردار نرویم.

درخواست برای غیرعلنی شدن جلسات

دشتگرد با بیان این موضوع که گفتن بعضی از مسائل در خصوص نامزد منتخب در جلسه علنی مناسب نیست، تقاضای برگزاری جلسه غیرعلنی کرد و گفت: اگر سریزدی مشکلی دراین زمینه ندارند و اجازه کتبی دهند موضوعاتی که در جلسه علنی مطرح می شود و برای بنده مشکل سازنباشد را بیان کنم.

سریزدی گزینه اصلی تصدی شهرداری کرج درپاسخ گفت: بنده مشکلی در جواب دادن به سوالات شما ندارم ولی اگر سوالی شود که بارحقوقی داشته باشد مسئولیت آن برعهده خودتان است.

دشتگرد درادامه گفت: سوال بنده در تعیین سرنوشت شهردار نقش اساسی دارد بنابراین  در صورت لزوم  طرح سوالات در جلسه غیرعلنی باشد.

سریزدی با بیان اینکه پرسیدن سوال از سوی شما مانعی نیست ولی متقابلا هر پاسخی داده شد شما نیز پیگیرد قانونی نداشته باشید، گفت: اگر بنده نیز فایل صوتی در جلسه ارائه دادم مشکلی نداشته نباشد.

دشتگرد در واکنش به اظهارات سریزدی گفت: «شما مرا تهدید می کنید به فایل صوتی؟   شما برای اینکه به مقصد خود برسید دست به هر کاری می زنید، شما هنوز شهردار نشده اید  وبرای عضو شورا خط و نشان می کشید.»

وی با ابراز تاسف برای اعضا شورایی که نامزد منتخب آنها عضو دیگر شورا را تهدید می کند گفت: بنده نیز حکم قضایی شما را قرائت می کنم وگرنه خودتان حکمی که در سال ۹۴  داده شده را قرائت کنید.

نامزد منتخب شهرداری کرج با بیان اینکه پاسخ به سوال اعضا تهدید نیست، افزود: درجلسه گذشته که شما جلسه را ترک کردید بنده به صورت شفاف سوالات را پاسخ دادم  و هم اینک نیز پاسخ می دهم چراکه رسیدگی به امورات شهر در اولویت است.

سریزدی خاطرنشان کرد: با توجه به قانون یکی از شرایط  شهردار نداشتن محکومیت  قطعی منجر به محرومیت  اجتماعی است که بنده چنین محکومیتی ندارم.

سریزدی با بیان اینکه بنده هیچگونه محکومیت قطعی کیفری ندارم، افزود: در زمان تصدی بنده درسال ۸۰ کمتر از دو سال ۱۷۸ پروژه عمرانی اجرایی شد.

 وی افزود: یکی ازاتهاماتی که به بنده زده شد در پروژه ساختمان باشگاه میلاد است و عنوان تبانی در معاملات دولتی قید شده است واینگونه عنوان شده که این پروژه بدون قرارداد با پیمانکار تجهیز کارگاه  شده  وسپس مناقصه صوری برگزار شده است.

 سریزدی در توضیح بیشترگفت: بنده در مهر ماه سال ۸۰ شهردار شدم اما این پروژه از شهریور سال ۷۹ قرارداد اجرایی داشته است و تا قبل از بنده ۶ قرارداد منعقد شده و اصولا این پرونده قبل از زمان تصدی بنده در شهرداری به جریان افتاده است.

ایلیات با بیان اینکه در توان اجرایی سریزدی در موضوع مدیریت شهر شکی نیست، افزود: قبل از رای گیری استعلام انجام شود و منتظر بمانیم  تا در مدت ۱۵ روز جواب آن داده شود.

وی تصریح کرد: اعضا اجازه دهند استعلام لازم به صحن علنی داده شود ودر نهایت برای این مورد تصمیم گیری شود.

نایب رئیس شورای شهر در ادامه گفت: شورای شهر بر اساس ضوابط و شرایط شهردار مورد نظر را انتخاب می کند و دیگر اعضای شورا نیز این حق را دارند تا نامزدهای خود را اعلام می کنند بنابراین انتخاب شهردار در این جلسه غیرممکن است.

معرفی گزینه های جدید

وی از محمدتقی ایرانی و مهران عسگری به عنوان دیگر نامزد های تصدی شهرداری کرج نام برد و گفت:این گزینه ها در هفته آینده برنامه های خود را ارائه می کنند.

عباس زارع در واکنش به اعلام نامزدهای جدید از سوی نایب رییس شورا گفت: پیامکی به بنده زده شده است و مهران عسگری اعلام کرده بنده نامزد تصدی پست شهرداری کرج نیستم.

وحیدی با اذعان به اینکه از بیرون اعلام شده در جلسه امروز شهردار انتخاب نشود، گفت: ادامه این موضوع به جلسه بعد موکول خواهد شد.

در واکنش به انتخاب نامزدهای جدید برخی اعضا اعلام کردند باید مصوبه دو فوریتی اعلام شود و رای گیری برای نامزدهای منتخب جدید انجام شود که رئیس شورا با بیان اینکه شورا خم رنگرزی نیست صحن شورا را ترک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.