قدس انلاین : سرپرست شرکت‌ آب منطقه‌ای خراسان رضوی از کاهش 12.6 درصدی آب سدهای بزرگ مخزنی استان در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

کاهش 12.6 درصدی آب سدهای بزرگ مخزنی خراسان رضوی
 
به گزارش  روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، محمد علایی اظهار کرد: هم‌اکنون 30 درصد ظرفیت مخازن سدهای استان پر است، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 42.6 درصد بوده است.
وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و روند آبگیری سدهای استان اضافه کرد: بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده در ایستگاه‌های مبنای باران سنجی، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا کنون به 126.6 میلی متر رسیده که این مقدار بارندگی نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته 28.6 درصد کاهش نشان می‌دهد. 
سرپرست شرکت‌ آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین حجم آبگیری مربوط به سد ارداک بوده ولی متاسفانه با کاهش 44 درصد پربودن مخزن در مقایسه با سال گذشته مواجه است.
علایی افزود: با توجه به سدهایی که هم اکنون در حال بهره‌‎برداری است و همچنین تلاش همکاران این شرکت، سعی بر آن بوده تا با آبگیری به موقع در سدهای استان بهترین استفاده را از بارش‌‎های صورت گرفته، داشته باشیم.
وی تاکید کرد: استان خراسان رضوی دارای 29 سد در حال بهره‌‌برداری در شهرستان‌‌های تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، نیشابور، تربت‌جام، چناران، کلات و فریمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.