ساری- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، ۳ هزار برنامه در سطح استان برگزار می شود.

سه هزار برنامه همزمان با آزادسازی خرمشهر در مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار عبدالله ملکی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: بخاطر قرار داشتن در ماه مبارک رمضان، اغلب برنامه در شب برگزار خواهد شد.

وی اهم برنامه های حماسه آزادسازی خرمشهر را عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس و عملیات فتح خرمشهر، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان، حضور در آسایشگاه جانبازان، همایش شعر و خاطره، اجرای تئاتر خیابانی، برپایی نمایشگاه کتاب، تجلیل از خادمان ایثار و شهادت، برپایی خیمه های معرفت و ویزیت رایگان در امامزادگان و اجرای برنامه های فرهنگی در کانون های فرهنگی هنری مساجد اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از تشکیل هفت کمیته در راستای گرامیداشت آزادسازی خرمشهر خبر داد و یادآور شد: سوت قطار راه آهن شمال و کشتی ها در بنادر نوشهر و امیرآباد در سوم خرداد به صدا درخواهد آمد.

سردار ملکی با بیان اینکه پس از فتح خرمشهر غوغایی در جهان برپا شد، تاکید کرد: خرمشهر بندر استراتژیک ایران و بزرگترین شهر تحت اشغال بود که آزادسازی آن برپایه وحدت مردم و نیروهای مسلح، با قدرت رهبری و گوش به فرمان فرمانده کل قوا بودن شکل گرفت.

وی شعار اعلام شده امسال از سوی ستاد کل نیروهای مسلح را «ما توانسته ایم» اعلام کرد و گفت: در حماسه آزادسازی خرمشهر، ۶ هزار نفر شهید و ۲۴ هزار نفر مجروح شدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران به حضور ۱۰ گردان از استان های مازندران و گیلان و گلستان در این عملیات اشاره کرد و افزود: از مازندران سه تیپ بیت المقدس، ۲۷ نور و ۲۵ کربلا در این عملیات حضور و ۲۲۰ شهید نیز تقدیم کردیم.

سردار ملکی اضافه کرد: دشمن بعثی در این عملیات، ۱۶ هزار کشته و ۱۹ هزار اسیر داشت و ۵۵۰ تانک و نفربر، ۵۳ هواپیما، ۳ بالگرد و ۵۰ خودروی دشمن منهدم شد.

وی یادآور شد: در این حماسه، ۵۰ تانک و نفربر، ۳۰ قبضه توپ و ۳۰۰ خودروی دشمن نیز به غنیمت گرفته شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین تاکید کرد: باید توجه ویژه ای به خرمشهر شود و در این راستا مسوولین نیز باید اراده کنند و مردم، همراهی لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.