یزد - معاون آموزش ابتدایی و پیش دبستانی آموزش و پرورش استان یزدگفت: کلیه مراکز پیش دبستانی که دارای مجوز از بهزیستی و سایر نهاد های مجاز می باشند برای ادامه فعالیت باید از آموزش و پرورش مجوز لازم را اخذ نمایند.

مراکز پیش دبستانی استان باید با مجوز آموزش و پرورش فعالیت کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد، محمد حسن راد منش با بیان این خبر اظهارداشت : با توجه به مصوبه بیست و هفتمین جلسه شواری سیاست گذاری ، برنامه ریزی و نظار ت مرکزی صدور مجوز در دوره پیش دبستانی ( نوآموزان دو سال قبل دبستان ) به صورت قطعی و لازم الاجرا بعهده آموزش و پرورش می باشد و تمامی مراکز پیش دبستانی که تا کنون از سازمان بهزیستی یا سایر نهاد های مجاز مجوز داشته اند بر اساس قانون مکلف اند از آموزش و پرورش مجوز بگیرند.
وی افزود : این مراکز می توانند علاوه بر داشتن مجوز از بهزیستی برای مهد کودک ، از مجوز آموزش و پرورش برای فعالیت پیش دبستانی اقدام و در یک مکان با دو مجوز فعالیت نمایند.
رادمنش تصریح کرد: همچنین تمامی مراکز مستقل پیش دبستانی که از وزارت آموزش و پرورش مجوز اخذ نموده اند می توانند با دریافت مجوز سازمان بهزیستی ، نسبت به راه اندازی مهد کودک در همان فضا با رعایت مقررات اقدام نمایند.
وی افزود : در اواخر سال ۹۵ که قانون سازمان مدارس و مراکز غیردولتی به تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان رسیده و صدور مجوز برا ی مراکز پیش دبستانی تنها توسط سازمان مدارس و مراکز غیردولتی صورت می گیرد و کلیه مراکزی که به هر طریق از مراکز دیگر مجوزدریافت نموده اند باید نسبت به دریافت مجوز از وزارت آموزش و پرورش اقدام و ثبت این گونه مراکز از طریق سامانه امور پیش دبستانی سازمان مدارس ومراکز غیر دولتی به آدرس www. Mosharekatha.ir قابل انجام است.
رادمنش خاطر نشان ساخت : مراکزی که از بهزیستی یا سایر نهاد ها مجوز دارند باید تا پایان خرداد ماه ۹۷ نسبت به ثبت نام در سامانه امور پیش دبستانی اقدام کنند ودر سال تحصیلی ۹۸-۹۷ کلیه نو آموزان پیش دبستانی ( نوآموزان دو سال قبل دبستان) استان باید در سیستم سناد آموزش و پرورش ثبت نام شده باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.