کرج- مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت : در حال حاضر ۱۴۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان البرز تحت پوشش روش های نوین آبیاری قرار گرفته است.

تجهیز ۱۴۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز به سیستم نوین آبیاری

به گزارش قدس آنلاین ،به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی البرز، حجت الله رضایی توسعه روش‌های نوین آبیاری، از جمله سیاست هایی است که وزارت جهاد کشاورزی آن را دنبال می کند.

وی افزود: در همین راستا با توجه به کمبود منابع آبی، ضرورت تبدیل آبیاری سنتی و غرقابی در کشاورزی به روش‌های نوین آبیاری بیش از پیش در سطح استان احساس می شود.

رضایی ادامه داد: اجرای انواع روش های نوین آبیاری، پوشش انهار سنتی استان به انواع لوله گذاری و پوشش بتنی، لایروبی، مرمت و کول گذاری قنوات استان، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی استان و یکپارچه سازی اراضی استان از جمله سیاست های آتی مدیریت آّب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان البرز درسال جاری است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد : اجرای روشهای نوین، راندمان آبیاری را در قطره ای تا ۹۵ درصد و بارانی را تا ۸۰ درصد بالا می برد که امیدواریم با پیگیری های انجام شده، اعتبارات مناسبی برای این منظور تخصیص داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.