رشت- دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، دکتر علی باستی را به سمت « رئیس پارک علم و فناوری گیلان » منصوب کرد.

 رئیس پارک علم و فناوری گیلان منصوب شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان دکتر علی باستی متولد ۱۳۵۲ رشت و فارغ التحصیل دوره دکترای تخصصی رشته مهندسی مکانیک، ساخت و تولید از دانشگاه صنعتی توکیو و در حال حاضرعضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه گیلان است.

وی دارای افتخارات علمی از جمله پژوهشگر برتر دانشگاه گیلان بوده و تعدادی از مقالات وی در خصوص طراحی و ساخت نانو سنسورحرارتی توسط انجمن مهندسی مکانیک در ژاپن ( jsme ) و انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران،به عنوان برترین مقاله برگزیده شده است.

برای اولین بار در کشور و تحت نظارت و راهنمایی وی، دستگاه میکرو و نانو ماشینکاری الکترو شیمیایی جهت ساخت قطعات در ابعاد میکرو و نانو در قالب رساله دکتری دانشجویی طراحی و ساخته شده است.

همچنین طراحی، ساخت و به آب اندازی اولین نمونه قفس های پرورش ماهی کروی، مناسب دریای خزر از دیگر کارهای وی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه است.

از دیگر فعالیت های علمی نامبرده می توان به انتشار بیش از ۵۲ مقاله در نشریات معتبر ملی و بین المللی و راهنمایی ۳۱ پایان نامه دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد.

دکتر باستی پیش از این به مدت چهار سال معاون دانشجویی دانشگاه گیلان و دبیر معاونان دانشجویی منطقه ۲ کشور بوده و همچنین مسئولیت هایی همچون معاونت پژوهش و فناوری دانشکده فنی و مدیریت گروه مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان را بر عهده داشته است.

وی در طی دوران کاری خود پروژه های متعددی با صنایع کشورهای ایران و ژاپن اجرا کرده است.

وزیر علوم در نامه جداگانه ای از خدمات دکتر مجید متقی طلب، رئیس سابق پارک علم و فناوری گیلان در مدت زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.