قدس آنلاین- محمود مصدق: مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره اظهارات حجت‌الاسلام احد آزادیخواه رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی ‌که اخیراً از احتمال لغو روادید اربعین امسال از سوی دولت خبر داده بود، گفت:این موضوع کاملاً منتفی شده است.

سفر اربعین بدون ویزا امکان پذیر نیست

مرتضی آقایی افزود: درواقع ستاد اربعین این بحث را دنبال می‌کرد اما در مذاکره‌ای که حدود 20 روز قبل با هیأت اعزامی‌عراق به ایران داشتیم، طرف عراقی حذف روادید برای سفر به عتبات درایام اربیعین را نپذیرفت.

در پاسخ به این سؤال که امسال برای مراسم اربعین حسینی چه تعداد روادید صادر می‌شود؟ گفت: در این خصوص تا دو هفته دیگر اطلاع رسانی می‌کنیم . البته در این زمینه ی تفاهمات اولیه با عراق صورت گرفته اما هنوز تفاهم‌نامه اصلی به امضای طرفین نرسیده است. بهرحال به محض نهایی شدن تفاهم نامه تعداد اعزامی‌ها را اعلام می‌کنیم.

به گفته وی در تفاهم نامه اولیه یاد شده به تعداد روادیدی که برای مراسم اربعین صادر خواهد شد، اشاره‌ای نشده است اما پیش‌بینی‌ها حاکی از صدور ویزا  برای حدود 2 میلیون و 500 هزارنفر است.

وی در ادامه از اجرای طرح موکب عتبات عالیات در ماه رمضان خبر داد و گفت: در هر دوره و برای افزایش اعزام زائران در قالب سفرهای ارزان قیمت به عتبات عالیات طرح‌هایی اجرا می‌شود که اجرای طرح موکب  در ماه رمضان هم در این راستاست.

 آقایی  با اشاره به این که میانگین هزینه سفرزائر  حدود 800 تا 900 هزار تومان است، افزود: در قالب طرح یاد شده  500 هزار تومان به متقاضیان وام پرداخت می‌شود که سود بانکی آن 2 درصد است  و کل مبلغ تسهیلات  به صورت اقساط  طی 12 ماه دریافت می‌شود.

به گفته مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت  در قالب اعزام کاروان‌های ارزان قیمت روزانه  500 نفر به عتبات عالیات سفر می‌کنند.وی در همین زمینه از نظارت سازمان متبوعش بر عملکرد کاروان‌های اعزامی‌سخن گفت و افزود:  قطعاً در ارائه خدمات از سوی کاروان‌های ارزان قیمت استانداردها رعایت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.