بجنورد- مدیرکل کمیته امداد گفت:هم‌اکنون هزار و ۶۴۲ عامل افتخاری زکات با کمیته امداد خراسان شمالی همکاری دارند.

همکاری ۱۶۴۲ عامل افتخاری زکات با کمیته امداد

 به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی، عباس اهرابی با اعلام اینکه هم‌اکنون هزار و ۶۴۲ نفر از مردم این استان در قالب عامل افتخاری زکات با این نهاد همکاری دارند، گفت:۵۹ مبلغ مقطعی و ۱۶۹ مبلغ افتخاری نیز هم‌اکنون درزمینهٔ جمع‌آوری و ترویج فرهنگ زکات در سطح این استان فعال هستند.
وی بابیان اینکه طی سال گذشته کشاورزان و دامداران ۲۶۰ روستای این استان، هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از زکات خود را به محرومان این نهاد اهدا کردند، افزود: از مجموع زکات پرداختی، هفت میلیارد تومان آن زکات واجب و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز در قالب زکات فطریه به این نهاد اهداشده است.
 
دبیر شورای زکات خراسان شمالی با یادآوری اینکه ۶۱ درصد از مبالغ زکات سال ۹۶ برای نیاز محرومان در سرفصل‌های مسکن، اشتغال، درمان، جهیزیه، تحصیلی و کمک‌معیشت هزینه شده است، بیان کرد:۳۹ درصد از کل زکات نیز برای ساخت و تعمیر پروژه‌های عمرانی روستاهای پرداخت‌کننده زکات هزینه شد.

آیت‌الله یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه استان خراسان شمالی نیز در این جلسه با تأکید بر ارائه دستاوردهای حوزه زکات به مردم گفت: ارائه مستندات هزینه کرد زکات به مردم می‌تواند زمینه اساسی در ترویج فرهنگ زکات باشد.
آیت‌الله یعقوبی با اشاره به اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی در میان مردم، نقش مؤثری در نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه دارد، تأکید کرد: صداوسیمای این استان نیز باید به‌عنوان عضو دبیرخانه شورای زکات، نسبت به مزایای پرداخت زکات و مسائل شرعی مرتبط با این مهم، برنامه‌های تولیدی خود را افزایش دهد.
وی در ادامه در رابطه با نحوه جمع‌آوری زکات فطریه نیز افزود: باید برنامه‌ریزی لازم بین کمیته امداد، بهزیستی و همچنین دفتر امام‌جمعه برای ساماندهی جمع‌آوری و همچنین توزیع آن بین محرومان انجام شود.
وی همچنین به ساماندهی صندوق‌های جمع‌آوری فطریه مؤسسات خیریه تأکید کرد و ادامه داد: ضروری است دقت لازم برای جانمایی و نصب صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه در این استان انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.