قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: طی دو سال اخیر ۵۴۰ پروژه نیمه تمام و تکمیل شده در استان با توجه به ظرفیت ها به بخش خصوصی واگذار شده است.

 واگذاری ۵۴۰ پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی درخراسان رضوی

علی رضا رشیدیان با اشاره به اینکه در پی تصویب ماده دو قانون الحاق و مواد ۴۳ و۸۸ قانون الحاق، این موضوع از سال ۹۴ در استان فعالانه و با جدیت پیگیری شده است، افزود: در سال ۹۵ سهمیه استان برای واگذاری این واحدها به بخش خصوصی ۱۰۸ پروژه تعیین شد اما در پایان سال موفق به واگذاری ۳۴۵ پروژه به بخش خصوصی شدیم.
 وی با بیان اینکه واگذاری پروژه های نیمه تمام کار بسیار دشواری است، خاطر نشان کرد: بخش خصوصی برای گرفتن یک طرح یا پروژه ای که از ابتدای در آن حضور و دخالت نداشته خیلی انگیزه ندارد و به سهولت در آن به دلیل عدم اطلاع کامل از جزئیاتش تعامل نمی کند.
استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: از این رو استان برای جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های کلان عمرانی طی سه سال اخیر تلاش زیادی صرف کرده و تا کنون هم در این راستا توفیقات خوبی داشته است، چنانکه در سال ۹۵ استان در واگذاری پروژه های نیمه تمام و تکمیل شده به بخش خصوصی رتبه دوم کشور را بدست آورد.
رشیدیان اظهار کرد: در سال ۹۶ هم تعهد و سهمیه استان واگذاری ۱۴۵ مورد از این طرح ها بود که در پایان سال بیش از این میزان یعنی ۱۹۴ طرح واگذار گردید.
وی از جمله طرح هایی که طی این دو سال در استان به بخش خصوصی واگذار شده را طرح های حوزه راه چون آزادراه مشهد – قوچان، باند دوم تربت حیدریه – رشتخوار، خواف، خط انتقال گاز برای مجتمع های فولادی سنگان، تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای گلبهار، سبزوار، کاشمر، نیروگاه های برق راشد تربت حیدریه وابن یمین سبزوار، بخش بخار نیروگاه فردوسی و مانند آن عنوان کرد که با سرمایه گذاری این بخش در حال انجام است.
 به گفته وی، در مجموع طی چهار سال گذشته ۷۲ هزار ریال پروژه و طرح عمرانی کلان با مشارکت بخش خصوصی در استان به انجام رسیده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.