رونمایی از دسیسه های  «فتحعلی‌میرزا» درمشهد
یک بازیگر تئاتر مشهدی گفت: «فتحعلی‌میرزا» بَدمن ناقوط است.
سامان سالاری در نشست تئاتر «ناقوط» که در محل ایسنا برگزار شد، عنوان کرد: از نظر من ویژگی جذاب وزیر که جایگاه او را به عنوان یک بدمن در میان تماشاگران تضمین می‌کند قدرتی است که در دست او است و کاراکترها با تمسک به او بخشی از این قدرت را در خود احساس می کنند. 
وی ادامه داد: می‌توان گفت به غیر از صفی که مقابل این شخصیت است و می‌داند وزیر مانع  از پیشروی او است همه دربار از وزیر کمک می‌گیرند و به او احساس نیاز دارند.
بازیگر نقش «ناقوط» اظهار کرد: وزیر این نمایش قدرت بالایی دارد او می‌تواند به خوبی با انسان‌ها ارتباط برقرار کند و همین قدرت در مشاوره و ارتباط گرفتن با اشخاص نمایش باعث می‌شود که او بتواند به حریم شخصی افراد وارد شود.
وی تصریح کرد: قرار است فتحعلی میرزا به در بایان مشورت بدهد اما در این مسیر بیش از هر چیز منفعت مشخصی او است که برایش اهمیت دارد.
سالاری تصریح کرد: وزیر دو ویژگی دارد یکی قدرت طلبی و دیگری شهوت است. وزیر همیشه در برابر اتفاقات که می‌افتد و سوالاتی که در فضای وجود دارد از گزینه حذف استفاده می‌کند، می‌کشد و نابود می‌کند تا بتواند همه چیز را حل کند. او در راستای این که می‌خواهد کمک کند خراب می‌کند و با قدرت و شهوتش مسائل را پیش می‌برد.
این بازیگر تئاتر خاطرنشان کرد: از آنجایی که نمایش استناد تاریخی به معنای عام آن ندارد، من در خلق این شخصیت نمی توانستم ازهیچ منبع بیرونی‌ای استفاده کنم. در این نمایش تاریخ همچون تنگی بود که هر از چندگاهی نمایش با یک قطره چکان مقداری از آن را برمی‌داشت و در درون خود می‌ریخت.
سالاری در خصوص اجرای خود گفت: من به شخصه در بازی از شیوه متداکتینگ استفاده می‌کنم. برای رسیدن به یک کاراکتر تاریخی باید شخصیت او را جلوی خود بیاوری تا ببینی چه گذشته و پیشینه‌ای دارد و اکنون از زندگی چه می‌خواهد و چه جایگاهی در موقعیتی که در آن می‌پردازد. 
وی ادامه داد: من سعی کردم رذیلت‌ها و خصایص درونی وزیر را تلفیق دهم. به عنوان مثال از مار و حیوانات لاشخور استفاده کردم و سعی کردم از آن‌هادر برون‌ریزی رفتارهایم استفاده کنم.
بازیگر نقش «فتحعلی‌میرزا» اظهار کرد: در نمایش یک بخش مساله دیالوگ است و بخشش رفتاری است که تو باید به آن برسی. در این راه کارگردان کار خیلی به من کمک کرد. ایزدپناه با علم و دانشی که داشت کمک کرد تا من و دیگر اعضای نمایش بتوانیم بهترین ارتباط را با همدیگر و همچنین با او و نقش برقرار کنیم و به نتیجه مطلوب برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.