تبریز-مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از بازدید ۵ هزار و ۶۹۷  دانش آموز از مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان در هفته معرفی مشاغل خبر داد.

دانش آموزان آذربایجان شرقی با مهارت‌های مختلف صنعتی آشنا می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، یعقوب نماینده در گفت‌وگو با خبرنگاران، از استقبال و حضور گسترده مسئولان آموزش و پرورش استان، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان برای اجرای طرح بازدید دانش آموزی در هفته معرفی مشاغل خبر داد و اظهار داشت: این اتفاق بسیار ارزشمند است و ما از این رویداد بسیار خرسندیم.

 وی در همین راستا با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در اردیبهشت ماه برای حضور ۵ هزار و ۶۹۷ هزار بازدید کننده در مقاطع مختلف تحصیلی میزبان بوده است، ادامه داد: از این تعداد، ۵۹۴ نفر، جزو دانش آموزان مقطع ابتدایی، ۲ هزار و ۶۰۲ نفر، جزو دانش آموزان مقطع دوره اول دبیرستان، هزار و ۳۵۴ نفر، جزو مقطع دوره دوم دبیرستان و هزار و ۱۴۷ نفر نیز جزو نیروهای آزاد بوده‌اند.

نماینده، به عنوان مدیرکل و رئیس ستاد اجرایی برنامه بازدید دانش آموزی هفته مشاغل ابراز داشت: با نظر به توانمندی‌ها، امکانات و تجهیزات قابل توجه در مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان، معرفی این پتانسیل‌ها به اقشار مختلف جامعه به ویژه، دانش آموزان، امری ضروری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با تاکید بر تنوع رشته‌ای و حرفه‌ای این اداره کل، گفت: اجرای این طرح، فرصتی مغتنم است تا در کنار معرفی رشته‌های مهارتی و ارائه مشاوره های لازم به دانش آموزان، آنان را در انتخاب مسیر شغلی و بازارکار مورد نیاز جامعه نیز، هدایت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی کوتاه مدت و کپسولی برای دانش آموزان بازدید کننده، ادامه داد: در این بازدید، با استقبال خوب دانش آموزان، برای بازدید کنندگان، دوره‌های آموزشی همچون تعمیرکار تلفن همراه، سرویس و نگهداری خودرو، آشنایی با پرورش و اسانس گیری از گیاهان دارویی، کشت زعفران، پرورش قارچ دکمه ای، آشنایی با مبانی برق، کولر اسپیلت، موتور خودرو، برق خودرو، برق صنعتی، برق ساختمان، کارور عمومی کامپیوتر، کار آفرینی و .... نیز ارایه شد.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.