گیلان- رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: سال گذشته ۶۹ درصد جرائم سایبری استان گیلان در بستر پیام رسان‌های خارجی اتفاق افتاده و مدیریت خارج از کشور،سرور این پیام رسان‌ها،زمان پی جویی و کشف جرائم فضای مجازی را افزایش داده است.

۶۹درصد جرائم سایبری گیلان در بستر پیام رسان‌های خارجی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ،سرهنگ ایرج محمدخانی با بیان اینکه استفاده کاربران ایرانی از پیام رسان‌های خارجی در چند سال اخیر، متاسفانه زمینه ساز بروز آسیب‌هایی چون تغییر فرهنگ و آداب و رسوم،جایگزین شدن فرهنگ و افکار غربی، متزلل شدن بنیان خانواده،رشد جرائمی مانند هتک حیثیت،کلاهبرداری‌های مالی و ترویج قمار بین جوانان، ایجاد شبه افکنی اعتقادی و اخلاقی در بین کاربران، نقض حریم خصوصی،گسترش تصاویر و فیلم‌های غیر اخلاقی و عادی سازی روابط غیر متعارف بین دختران و پسران شده است، اظهار کرد:استفاده از پیام رسان‌های بومی می‌تواند ضمن کاهش این آسیب‌ها،به حفظ بنیان خانواده،گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی،کاهش جرائم،حفظ حریم خصوصی کاربران، تولید محتوای متناسب با فرهنگ و جامعه ایرانی،کمک کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد توسعه پیام رسان‌های مختلفی در داخل کشور بوده‌ایم که می‌توانند بسیاری از نیازهای ارتباطی کاربران را پاسخ داده و نگرانی‌های والدین در خصوص آسیب‌های فضای مجازی برای فرزندان را کاهش دهند،تصریح کرد:البته در بین این پیام رسان‌ها می‌توان به امکانات فنی بسیار مناسب آنها مانند ایجاد کانال‌های تعاملی،ربات و انواع نظر سنجی،گفت و گوی فردی و گروهی،خرید شارژ و پرداخت قبوض،تماس صوتی رایگان،محیط کاربری زیبا،حفظ حریم خصوصی و ... اشاره کرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت:استفاده از این پیام رسان‌ها علاوه‌بر امکانات رایج در سایر پیام رسان‌های خارجی دارای مزایای دیگری از جمله کاهش شدید هزینه مصرف اینترنت، افزایش امنیت حریم خصوصی کاربران، انجام امور بانکی،دریافت خدمات دولتی و ... را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۹ درصد جرائم سایبری استان گیلان در بستر پیام رسان‌های خارجی اتفاق افتاده و مدیریت خارج از کشور، سرور این پیام رسان‌ها،زمان پی جویی و کشف جرائم فضای مجازی را افزایش داده است، به هموطنان و خانواده‌های آنها توصیه کرد:از پیام رسان‌های داخلی و مزایا و امکانات آنها استفاده کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس  http://www.cyberpolice.ir/ یا ایمیل این پلیس به نشانی  Gfata@police.ir گزارش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.