سید احمد حسینی: روستای منیدر جغتای با تقدیم ۱۴ شهید و بیش از ۵۰ جانباز آزاده و ایثارگر یکی از روستاهایی است که با سابقه درخشان در حمایت از انقلاب و نظام، متأسفانه مردم غیور این روستا هنوز با گذشت ۴۰ سال از انقلاب از حداقل امکانات برخوردار هستند.

راه روستای منیدر همراه نیست

این روستا که آخرین نقطه خراسان رضوی وهم مرز با استان سمنان است از داشتن یک راه روستایی مناسب و در شأن مردم، محروم است. همین موضوع باعث شده که دسترسی ساکنان این روستا در زمستان و فصل بهار به مرکز شهرستان و سایر نقاط قطع شود.

هرچند که از ابتدای انقلاب تا کنون مهم‌ترین خواسته مردم این روستاداشتن یک راه ارتباطی خوب است، ولی متأسفانه این خواسته بحق هنوز محقق نشده است ونبود راه خود باعث شده که هرساله شاهد جان باختن چندین نفر از اهالی روستا باشیم.

•           وعده‌های بین راهی مسئولان

قدرت منیدری یکی از جانبازان روستا در گفت‌وگو با خبرنگار ما از رسیدگی نکردن مسئولین شهرستان جغتای به مشکلات منیدر انتقاد کرد و گفت: اصلی‌ترین مشکل ما نداشتن راه است. او با بیان اینکه ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد، افزود: اگر در این ۴۰ سال هر سال یک کیلومتر از این جاده را درست می‌کردند، الآن مردم این روستا از بهترین راه برخوردار بودند.

وی به شعارهای مسئولین خصوصاً نماینده مردم درمجلس شورای اسلام اشاره کرد و گفت: متأسفانه وعده‌های این آقایان تنها شعار است واین وعده‌ها نوعی توهین به مردم منیدراست.

این برادرشهید و جانباز دفاع مقدس به سابقه حمایت مردم این روستا از انقلاب اشاره کرد وافزود:این روستا بیشترین شهید را دربین روستاهای شهرستان تقدیم انقلاب کرده است، ولی وقتی به مقایسه این روستا در برخورداری ازامکانات با دیگر روستاهای شهرستان می‌پردازیم، واقعاً می‌بینیم که درحق مردم منیدر ظلم شده است.

•           بیماران درمانده در راه

حاج علی منیدری یکی دیگرازاهالی این روستا نیز گفت:اگر ما یک بیمار بدحال در شب داشته باشیم، مجبوریم تا صبح صبر کنیم و بیمارمان را با مبلغ بسیاربالای کرایه به مرکز درمانی برسانیم.

وی افزود: این مشکلات در حالی ادامه دارد که نماینده مجلس شورای اسلامی بارها قول پیگیری ساخت راه در شأن این مردم را داده است.

وی در ادامه اظهار داشت: به عنوان یکی از اهالی این روستا ضمن انتقاد از مسئولین جغتای از استاندارخراسان رضوی خواستار رسیدگی به مشکلات این روستا هستم.

•           وعده محقق نشده وزیر

دهیاراین روستا هم گفت: مشکلات جدی این روستا راه ارتباطی و آب شرب است. او با اشاره به اینکه امروز عصر ارتباطات است و کمتر روستایی در شهرستان وجود دارد که راه آسفالته نداشته باشد، گفت: مردم منیدرهمچنان از داشتن راه محروم هستند. این امر موجب شده که ما همه ساله شاهد فوت عزیزانی ازاین روستا باشیم.

پورجاوید به پیگیری‌های اعضای شورای روستا و دهیاری اشاره کرد و اظهار داشت: هنگام سفر وزیر ارتباطات به عنوان نماینده تام الاختیاررئیس جمهوردر سفراستانی دولت یازدهم به شهرستان این مشکل را مطرح کردیم که وی قول پیگیری در سریع‌ترین زمان ممکن را داد که هنوز وعده وی تاکنون محقق نشده است.

رئیس شورای منیدر هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به مشکلات راه این روستا گفت: یکی از دلایلی که باعث شده است دراین روستا مشکلات فراوان وجود داشته باشد، کوهستانی و سخت گذر بودن مسیر روستا است.

علی منیدری با بیان اینکه مردم منیدر از داشتن یک راه روستایی حتی شوسه محروم هستند، اظهار داشت: هرسال مسئولین وعده ساخت راه آسفالته و مناسب را به مردم می‌دهند، ولی این وعده‌ها بعداز مدتی به فراموشی سپرده می‌شود.

•           تهدید بخشدارمرکزی جغتای

حسین منیدری عضو دیگر شورای روستا با بیان اینکه مشکلات راه روستا را بارها به مسئولین شهرستانی و استانی و کشور به صورت مکاتبه‌ای حضوری و تلفنی گوشزد کرده‌ایم، گفت: در بارندگی‌های اخیر که جاده موجد تخریب شده بود با بخشدارمرکزی جهت اعزام یک گریدر جهت تیغ زنی و اصلاح تماس گرفتم که وی اینجانب رابه اخراج از شورای روستا ومعرفی به عنوان برهم زننده نظم و نشر اکاذیب تهدید کرد.

منیدری ضمن ابراز تأسف از این پاسخ بخشدار مرکزی جغتای با عنوان این پرسش که آیا پیگیری خواسته بحق این مردم ولایتمدار و انقلابی تهدید منتخبین مردم توسط بخشدارمرکزی جغتای است، گفت: اعضای شورا و مردم منیدر اکنون از کمک مسئولین شهرستان جغتای قطع امید کرده‌اند و خواستار ورود استاندار خراسان رضوی به حل مشکلات این روستا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.