زاهدان - رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت : بالغ بر یک درصد کل ذخایر کشف شده استان در سال ۹۶ صورت پذیرفته است.

کشف بالغ بر یک درصد کل ذخایر معدنی استان در سال ۹۶

به گزارش‌ قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نادر میرشکار اظهار داشت: ذخیره کلی مواد معدنی کشف شده در استان بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن می باشد که از این میزان بالغ بر  ۶۸۳  میلیون تن دارای پروانه   بهره برداری و  ۴۱۰   میلیون تن شناسایی شده جهت واگذاری به سرمایه گذاران جهت بهره برداری می باشد.

وی افزود: مهمترین مواد معدنی استان عبارتند از شن و ماسه- خاک رس- آهک و مارن- لوماشل- شیل و ماسه سنگ –انواع سنگ لاشه - پوزولان-کائولن – گچ خاکی (مصالح ساختمانی)، گرانیت- مرمر- تراورتن- تراکیت - سنگ چینی- مرمریت (سنگهای تزئینی و نما )، آنتیموان – کرومیت – منگنز –مس – آهن – تیتانیوم (مواد معدنی فلزی) و منیزیت - سیلیس - گل سفید – تالک – خاک صنعتی – زئولیت – کلسیت - گارنت (مواد معدنی غیر فلزی) هستند.

وی تصریح کرد : ذخیره کلی مواد معدنی کشف شده در استان بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن می باشد که از این میزان مقدار یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن مربوط ذخایر کشف شده در سال ۹۶ که معادل بالغ بر یک درصد از ذخایر کل مواد معدنی کشف شده می باشد.

میرشکار افزود: از کل میزان ذخیره کشف شده در سال ۹۶، مواد معدنی فلزی ۳۹ درصد، مواد معدنی غیرفلزی ۱۱.۵ درصد، مواد معدنی سنگ های تزئینی و نما ۲۵ درصد و مواد معدنی مصالح ساختمانی ۲۴.۵ درصد را شامل می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.