قدس انلاین : معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت : توسعه صیانت و حمایت‌های اجتماعی از معتادان بهبودیافته یکی از برنامه های مهم در راستای مبازره با مواد مخدر است.

توسعه حمایت‌های اجتماعی از معتادان بهبودیافته

 سید جواد حسینی ظهر سه شنبه در نشست کمیته تخصصی مشارکت های مردمی سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: توسعه صیانت و حمایت‌های اجتماعی از معتادان بهبودیافته و خانواده آنان  یکی از برنامه های مهم در این حوزه است.  

وی تصریح کرد : آیین‌نامه اجرایی «طرح جامع صیانت و حمایت‌های اجتماعی از بهبود یافتگان و خانواده آنها» به منظور ساماندهی و اتخاذ تدابیر موثر در فرآیند صیانت اجتماعی، حرفه‌آموزی، توانمندسازی و ایجاد ظرفیت اشتغال برای بهبودیافتگان و خانواده‌های آنها در استان تدوین شده است.

حسینی افزود: افزایش حمایت از کارآفرینان و کارفرمایان برای حمایت و مداخله فعال در زمینه اشتغال بهبودیافتگان، ایجاد ساز و کار اجرایی لازم برای حمایت و کمک به راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال و عرضه محصولات تولیدی بهبودیافتگان از دیگر برنامه های این حوزه  می باشد.

وی ادامه داد:  افزایش حداقل ۱۰درصدی حرفه‌آموزی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد اشتغال و توانمندسازی برای معتادان بهبودیافته و خانواده آنان با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین  وبا اولویت بهبودیافتگان ترخیص شده از مراکز موضوع ماده ۱۶ از برنامه های  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان می باشد.

 معاون استاندار  گفت: تعداد سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد  ۲۲۰ تشکل است که  ۳۱ تشکل در حوزه درمان، ۳۷ تشکل در حوزه پیشگیری و ۱۵۲ تشکل در حوزه تیم اجتماع محور فعال هستند.

وی گفت: طراحی و اجرای طرح ملی استانداردسازی و رتبه‌بندی  سازمان‌های مردم نهاد از نظر توانمندی‌های علمی و اجرایی  در امر مبارزه همه جانبه با موادمخدر و روانگردان‌ها در استان‌های کشور یکی از اولویت ها وبرنامه ها می باشد.

 حسینی  گفت: برگزاری کارگاه های مهارت شغلی توسط سازمانهای مردم نهاد، ایجاد اشتغال برای  ۱۵۰۲ نفر از بهبود یافتگان از ابتدای سال ۹۶  تا کنون، برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در مراکز ماده ۱۶ به تعداد ۳۰ هزار و ۷۶۱ نفرساعت و  برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در مراکز ماده ۱۵ به تعداد ۱۱ هزار و ۱۸۸ نفر ساعت از جمله فعالیت های حوزه صیانت اجتماعی می باشد.

وی ادامه داد: راه اندازی ۲۰ خانه بین راهی برای ترخیص شدگان از مراکز ماده ۱۶ در راستای شهر بدون اعتیاد و واگذاری سوله ۲ هزار متری برای پاکسازی شهر از اعتیاد از جمله فعالیت های قابل تقدیر شهرداری مشهد می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.