نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: پیروزی انقلاب ایران، اسلام را در متن معادلات بین‌المللی قرار داد.

پیروزی انقلاب ، اسلام را در متن معادلات بین‌المللی قرار داد

آیت الله سید احمد علم الهدی عصر امروز در پنجمین جلسه تفسیر سوره مبارکه «فتح» که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، به تبیین نکات آیات دوم و سوم سوره فتح پرداخت و اظهار داشت: پیام این آیات برای ما این است که هیچ گاه در هیچ حرکتی که برای خدا انجام می‌شود؛ چه به صورت فردی و چه به صورت اجتماعی، پیروزی در یک نبرد هدف اصلی نیست.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: یک عنصر دین محور در رقابت های سیاسی، به قدرت رسیدن را هدف خود قرار نمی‌دهد بلکه آن را ابزاری می‌داند که از آن برای توسعه اسلام، تقویت دین و خدمت به بندگان خدا استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در انقلاب مقدس اسلامی ما هم که به عنوان یک تکلیف شرعی و قیام الهی صورت گرفت، هدف پیروزی انقلاب نبود که وقتی محقق شود، کار را تمام شده بدانیم. پیروزی انقلاب ابزاری برای توسعه اسلام، نمایان کردن واقعیت مکتب، بیرون کشیدن آن از گوشه مساجد و حاکم کردن آن بر معادلات بین‌المللی بود.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: حتی قیام امام زمان(عج) هم که با تمام مراکز کفر و شرک مبارزه می‌کنند و تمام قدرت‌های کافرانه و ملحدانه را
براندازی می‌کنند، ابزاری است تا اصلاح جهانی و حاکمیت جهانی دین تحقق پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به نعماتی که در نتیجه صلح حدیبیه به پیامبر اکرم(ص) و مسلمانان عطا شد، اظهار کرد: خنثی شدن توطئه اسلام هراسی کفار و مشرکان علیه مسلمانان به وسیله صلح حدیبیه، یکی از نعماتی بود که خداوند به پیامبر(ص) عطا فرمود.

وی مصداق عبارت «یتم نعمته علیک» در این آیه شریفه را جریان غدیر دانست و افزود: در آیه مربوط به ولایت امیرمؤمنان(ع)، خداوند می فرماید «أتمَمتُ علیکُم نعمتی»؛ یعنی خداوند در تمام جریان هایی که از صدر اسلام مقدمه اتمام نعمت بر مسلمانان ذکر شده‌اند، وعده غدیر را داده است.

آیت الله علم الهدی گفت: از نخستین روزی که پیامبر(ص) حرکت خود برای تبلیغ اسلام را آغاز کردند، جانشینی امیرمؤمنان(ع) را اعلام کردند و در جریان‌هایی که بر اسلام گذشت، این شایستگی اثبات شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.