قدس انلاین : رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: یکی از اصول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اتکای کمتر به درآمدهای نفتی است.

درآمدهای خراسان رضوی به سمت واقعی‌تر شدن پیش می‌رود
 
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، رضا جمشیدی در جلسه ستاد درآمد وتجهیز منابع استانی اظهار کرد: درآمدهای خراسان رضوی از 3247 میلیارد تومان در سال 1396 به 3547 میلیارد تومان در سال 1397 افزایش پیدا کرده که بیانگر رشد 9.2 درصدی درآمد مصوب نسبت به سال گذشته است.
وی ادامه داد: این در حالی بوده که میانگین رشد درآمدهای استان‌های کشور 14.3 درصد است، با این حال درآمدهای استان به سمت واقعی‌تر شدن پیش می‌رود.
جمشیدی تصریح کرد: سهم استان خراسان رضوی از درآمدهای کشور در سال 1396، 3.8 درصد بوده که این رقم در سال جاری به 3.7 درصد کاهش پیدا کرده است.
وی یکی از دلایل عمده این کاهش را عدم تحقق بیشتر درآمدهای استان نسبت به میانگین کشور اعلام کرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان  با بیان این که سهم درآمدهای مالیاتی استان در سال 1396 حدود 91 درصد بوده، اضافه کرد: این رقم در سال 1397 به دلیل رشد کمتر نسبت به میانگین کشور  به 87.6 درصد کاهش یافته است.
وی بابیان این که درصد وصولی 11 ماهه استان نسبت به مصوب 78 درصد بوده، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته 9 درصد رشد عملکرد در استان داریم درحالی که این رشد درکشور 12 درصد بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات مازاد درآمد براساس رشد عملکرد به عملکرد سنجیده می‌شود و نه تحقق عملکرد مصوب.
جمشیدی افزود: چنانچه ما در استان موفق به این امر بشویم که رشد عملکرد نسبت به عملکرد استان بیش از میانگین کشوری انجام پذیرد، قطعا در دریافت اعتبارات مازاد درآمد موفق‌تر خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.