قدس انلاین : رئیس جهاد کشاورزی شهرستان درگز گفت: با توجه به سیل اخیری که در این شهرستان رخ داد حدود 5/9 میلارد تومان برآورد خسارت داشته‌ایم.

خسارت 9.5 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی درگز در پی سیل اخیر
مهدی خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی سیل اخیری که حدود 50 میلی متر بارش بارندگی و همچنین تگرگ در این منطقه شده بود باعث شد که در بخش کشاورزی که امر بسیار مهمی است دچار خساراتی شویم.
وی افزود: در این میان می‌توان گفت که در بحث زمین‌های زراعی حدود 3000 هکتار، بحث زیربنایی و همچنین به باغات و به ویژه 1400 هکتار از باغات انگور، ریزش برخی از قنوات و همچنین تخریب و رسوب گذاری کانال‌های انتقال آب؛ برآورد خسارات داشته‌ایم. 
رئیس جهاد کشاورزی درگز عنوان کرد: همچنین در بحث دام نیز دچار خساراتی در جایگاه‌ها و تلفات دام هم داشته‌ایم که این میزان از خسارات ناچیز بوده است.
خالقی با اشاره به اینکه می‌توان از پیش رفتن این خسارات نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز مرمت قنوات و کانال‌هایی که دچار خسارت شده‌اند می‌تواند به کشاورزان در این زمینه کمک کند  که برای حل این موضوع اعتباری بالغ بر حدود 150 میلیون تومان نیاز است که بتوان مزارع را از خسارت‌هایی که به آن‌ها وارد شده است از خسارات بیشتری جلوگیری کرد که در این راستا پیگیری‌های آن نیز با فرمانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان داشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.