قدس انلاین : معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: برای نخستین بار عمل هیستروسکوپی در مرکز آموزشی درمانی واسعی این شهر با موفقیت انجام شد.

نخستین جراحی هیستروسکوپی در سبزوار انجام شد

دکتر ژیلا آگاه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با مراجعه خانم جوانی با علائم بیماری به بیمارستان و همچنین انجام سونوگرافیهای متعدد یک توده در داخل رحم این بیمار مشاهده شد.

وی ادامه داد: پس از انجام معاینات و اقدامات لازم بر روی بیمار توده داخل رحم با دستگاه هیستروسکوپ و اجرای تکنیکهای لازم با موفقیت خارج شد.
جراح و فلوشیپ انکولوژی زنان به بهبودی حال بیمار اشاره و بیان کرد: عمل هیستروسکوپی نوعی عمل جراحی است که حداقل آسیب را به بیمار وارد می کند و زمان بهبود بسیار سریع است. در این نوع عمل چون هیچ شکافی در شکم ایجاد نمی شود، درد پس از جراحی به حداقل رسیده و عفونت ناشی از زخم نیز ایجاد نمی شود.
وی گفت: از هیستروسکوپی برای بررسی پوشش داخلی رحم، آسیبهای درون رحمی و بررسی حفره رحم نیز جهت بیمارانی که مشکل بارداری دارند استفاده می شود.
37 مرکز بهداشتی و درمانی، 193 خانه بهداشت و شش بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی فعالیت دارند. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.