اصفهان- جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: یکی از ویژگی های ماه مبارک رمضان کاهش جرایم و تخلفات در بین مردم است زیرا در این ماه افراد با در نظر گرفتن ارزش‌ها و باورهای دینی کمتر دست به ارتکاب جرایم می‌زنند.

کاهش جرایم و تخلفات در ماه مبارک رمضان

سرهنگ حسین حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: درماه مبارک رمضان حتی آمار تصادفات رانندگی در سطح شهر نیز کاهش می یابد که این نشان از تاثیر معنوی این ماه بر ذهن افراد است.

وی افزود: در ماه میهمانی خدا با توجه به اینکه فضای غالب بر جامعه باعث می شود، مردم قوانین و مقررات را بیشتر و بهتر رعایت می@کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: هنگامی که رفتار مجرمان حرفه ای و سابقه دار را نیز بررسی می کنیم، می بینیم در این ماه حتی برای این افراد نیز فرصت های خوبی فراهم شده، از این رو کاهش وقوع جرایم را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های ماه مبارک رمضان کاهش جرایم و تخلفات در بین مردم است زیرا در این ماه افراد با در نظر گرفتن ارزش‌ها و باورهای دینی کمتر دست به ارتکاب جرایم می‌زنند.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان، گفت: در آستانه فصل تابستان بحث مهم پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و لزوم برنامه ریزی والدین برای مدیریت اوقات فراغت فرزندان باید دغدغه جدی والدین باشد.

وی افزود: در تابستان به عنوان یک دوران تعطیلی بلند مدت اگر والدین برای فرزندان برنامه ریزی مناسبی در کانون های فرهنگی، پایگاه های بسیج، مراکز ورزشی، نظارت و کنترل ویژه بر روی رفتار فرزندان نداشته باشند، احتمال ورود فرندان آنها به جرایم اجتماعی در لایه های مختلف افزایش پیدا می کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه آمارهای پلیس نشان می دهد در تعطیلات بلند مدت، جرایم در بین نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله که سن حساس است و آنها را در معرض جرم قرار می هد، افزایش می یابد، اظهارکرد: اصرار پلیس این است که والدین به قید فوریت به فکر پر کردن اوقات فراغت فرزندان در تابستان باشند.

وی در ادامه از دستگیری سارق طلا در کودکان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: پیش از ماه مبارک رمضان یک فرد بزهکار در سطح شهر اقدام به سرقت زیورآلات و طلاهای دختران کم سن و سال می کرد که روزگذشته با تلاش ماموران پلیس آگاهی اصفهان، این بزهکار حرفه ای شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسین زاده به والدین توصیه کرد زمانی که فرزندان را در منظر دیگران قرار می دهند از آویختن طلا که می‌تواند به نوعی عامل تحریک بزهکاران به خصوص بزهکاران معتاد باشد و معتادان سرقت طلا را فرصتی برای تامین هزینه خرید مواد می دانند، خودداری کرده وکودکان را به گونه ای در مجامع ظاهر کنند که زیور آلاتی به آنها آویخته نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.