بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: برای حل معضل اعتیاد با توجه به محدودیت در امکانات و اعتبارات باید با همکاری مضاعف استان و سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور چالش های این استان در این حوزه رسیدگی شود.

حل معضل اعتیاد نیازمند توجه و اهتمام بیشتر دستگاه های اجرایی است

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از اداره  روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی ؛ محمدرضا صالحی در دیدار معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور باتوجه به مشکلات  عدیده در بحث اعتیاد ،آسیب های اجتماعی در استان، رفع این موضوع توجه و اهتمام بیشتر دستگاههای اجرایی را می طلبد و نیز افزایش ظرفیت مرکز ماده ۱۶خراسان شمالی در استان نیاز است که دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مکاتبات و رایزنی های لازم را در این زمینه با مرکز داشته باشد.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه اظهارداشت: مشکلات مربوط به مراکز ترک اعتیاد بانوان استان مانند مباحث مرتبط با اسکان، اشتغال و افزایش ظرفیت این مراکز نیز احصاء و ارسال شود.
دکتر براتی سده در خصوص درمان کودکان معتاد نیز تاکید کرد: درمان این کودکان به عنوان یک تکلیف بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و پس از سم زدایی، این کودکان باید به سرپرست خود تحویل داده شوند و کودکان بد سرپرست و بی سرپرست پس از درمان به مراکز بهزیستی تحویل داده می شوند.
دکتر ریواده ،دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر نیز در این جلسه با بیان اینکه واگذاری کمپ ماده ۱۶ در زمان مقرر انجام می شود، گفت: مدیریت این مرکز به برخی از تعهدات از جمله نیروی  انسانی و حقوق پرسنل، ارجاع بیمار و غیره به درستی عمل نمی کرد.
وی به جشن بهبود یافتگان در سال ۹۷ اشاره نمود و اظهارداشت:حمایت از خانواده بهبود یافتگان در دستور کار شورای مبارزه با مواد مخدر است و از فعالیتهای آینده شورای مبارزه با مواد مخدر افزایش ظرفیت مرکز و ایجاد کارگاه تولیدی وحمایتی جهت اشتغال بهبود یافتگان می باشد.
در ادامه دکتر اسماعیل قربانی، مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی نیز گفت: با توجه به مشکلات موجود در کمپ ماده ۱۶ تصمیم به واگذاری مرکز به یکی از موسسات واجد شرایط در اولویت کار بهزیستی قرار گرفت.
قربانی با اشاره به عدم همکاری دانشگاه علوم پزشکی در بحث هزینه درمان در بحث مراکز اقامتی کودکان زیر ۱۸سال اشاره نمودند و خاطرنشان کردند: تمام هزینه های درمان توسط بهزیسی انجام می گردد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.