ساوجبلاغ- شهردار شهرجدید هشتگرد گفت:مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض نوسازی و ممیزی تنها۱۰ درصد است.

مشارکت ۱۰ درصدی شهروندان در پرداخت عوارض نوسازی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری شهرجدید هشتگرد، اصغرآقایی اظهار کرد: شهرداری ها از محل دریافت عوارض شهری از شهروندان، درآمد شهری ایجاد می کنند تا بتوانند به امورات شهر رسیدگی کنند.

وی افزود: شهرجدید هشتگرد، بزرگ ترین شهر جدید کشور با ۴۶۵۰ هکتار محدوده و ۱۰۲۰۰ هکتار حریم شهری محسوب می شود و تحقق عوارض شهری بر لزوم توسعه و پیشرفت این شهر تأثیر مستقیم دارد و عملا شهرداری بدون کسب درآمد نمی تواند در این راستا اقدامی انجام دهد.

شهردار شهرجدید هشتگرد ادامه داد: شهرداری ارگانی نیمه دولتی است که برای توسعه و بهبود وضعیت شهری ایجاد شده است و باتوجه به اینکه شهرداری دارای بودجه دولتی نیست، تحقق عوارض شهری از مهم ترین نیازهای اساسی این ارگان و یکی از مطمئن ترین راه ها جهت دستیابی به درآمد شهری جهت توسعه شهرمی باشد.

وی با بیان اینکه ممیزی و نوسازی طرحی است که از سال ۹۰ تاکنون در فاز ۱ و ۲ شهرجدید هشتگرد اجرایی شده است، گفت: در طرح نوسازی و ممیزی سهم پرداختی هر ملک از عوارض نوسازی باتوجه به نوع سازه، منطقه وقوع و سال ساخت سالیانه حدود ۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان می باشد که متأسفانه با مشارکت ۹ درصدی شهروندان مواجه شده است و از میان ۹ درصد مشارکت کننده در این طرح، ۵ درصد ملزم به پرداخت این عوارض در شرایط خرید و فروش ملک و غیره شده اند و این مهم نشان از مشارکت ۴ درصدی مردم در این امر به صورت خودجوش دارد.

شهردار در توضیح بیشتر گفت: درآمد شهرداری شهرجدید هشتگرد از محل صدور، توزیع ودریافت فیش های عوارض نوسازی و ممیزی در فازهای ۱ و ۲ از ابتدای سال ۹۲ تا پایان سال ۹۶ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان بوده است که می بایست ۱۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان می شد.

وی ادامه داد: درآمد سال ۹۶ شهرداری از محل توزیع فیشهای نوسازی و ممیزی در فازهای ۱ و ۲ می بایست ۳ میلیارد و هفتصد میلیون تومان می بود که در عمل با مشارکت کمتر از ۱۰ درصدی شهروندان شهرجدید هشتگرد فقط ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ وصول شده است که مبلغ بسیار ناچیزی می باشد.

مهندس آقائی در پایان تأکید کرد: داشتن شهری با معابر مناسب، فضای سبز و پروژ های عمرانی درخور شهروندان نیازمند انجام هزینه می باشد و شهروندان باید در این راستا نسبت به پرداخت سهم عوارض خود هرچند که مقدار زیادی نیست، اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.