قدس انلاین : مدیر کل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت : طبق آمار موجود ۹۰ درصد ساکنان خراسان رضوی تحت پوشش خدمات اورژانس اجتماعی قرار دارند.

۹۰ درصد ساکنان خراسان رضوی تحت پوشش اورژانس اجتماعی قراردارند

حمید رضا پور یوسف ظهرچهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید اداره بهزیستی قوچان اظهارکرد: اورژانس اجتماعی سال گذشته خدمات خوبی را به متقاضیان ارائه کرد به صورتی که خدمات این حوزه در  ۲۰ شهرستان  و به ۹۰ در ساکنان خراسان رضوی ارائه شده است.

وی افزود : با توجه به فعالیت های گسترده بهزیستی و جامعه هدف متنوع ضرورت دارد که با سایر دستگاههای تعامل و همکاری تاثیر گزاری داشته باشیم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت : مراکز غیر دولتی بازوان اجرایی این مجموعه اند و در حدود ۹۰ درصد فعالیت ها به این مراکز واگذارشده است .

پور یوسف خاطر نشان کرد : سه اولویت کاری بهزیستی در قالب برنامه ششم توسعه شامل  فعالیت های توانمند سازی ، پیش گیری اولیه و مداخله آسیب های اجتماعی است و به تازگی نیز معتادان متجاهر در این بخش اضافه شده است که بتوانیم گام های اساسی برداریم.

وی افزود :در پیشگیری اولیه و عمومی نیاز است کار کنیم و برای اولین مرتبه در استان سال  گذشته کاهش طلاق را علی رغم افزایش آن در کشور شاهد بودیم.

پور یوسف ادامه داد :کاهش ازدواج یک دیگر از مشکلات پیش روی ماست که  اگر به درستی نتوانیم  این مشکل را مدیریت  کنیم تبدیل به معضل می شود که باید با تلاش و کار درست بتوانیم به روند افزایش ان کمک کنیم.

وی افزود:سه آسیب اصلی اجتماعی استان طلاق ، خشونت و اعتیاد است بنابراین نیاز داریم تا آن را کنترل کنیم. اورژانس اجتماعی نیز یکی از راه حل هایی است که کمک زیادی نسبت به این امر داشته است.

همچنین در این مراسم ناصر نیک افشار رئیس اسبق اداره بهزیستی قوچان گفت : از سال ۹۴ برای اولین بار سند استراتژیک حوزه بهزیستی تدوین شد که پس از سه سال بالغ بر ۷۰ درصد از این سند را محقق کرده ایم و این موفقیت نشان دهنده کار تیمی است.

وی افزود: در حوزه پیش گیری، مشاوره و مباحث خانواده، افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات در مراکز ترک اعتیاد داشته ایم و همچنین با راه اندازی خانه سبز، قوچان را به یک قدمی شهر بدون گدا رسانده ایم.

نیک افشار به اختصاص بالغ بر ۸ میلیارد تومان اعتبارات در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت : با این اعتبارات توانسته ایم ۲۰ درصد مدد جویان را به خود اشتغالی برسانیم.

شایان ذکر است در این مراسم که با حضور مدیر کل بهزیستی، مسئولان استانی برگزار شد ضمن تشکر از زحمات چندین ساله ناصر نیک افشار ،براتعلی دیانت به عنوان رئیس جدید اداره بهزیستی قوچان معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.