عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: اتاق بازرگانی و اتاق اصناف بیشتر تشریفاتی هستند نه اینکه کاری نمی‌کنند، خیر، بلکه آنها صاحب نظر شده‌اند و برای ما جزوه پخش می‌کنند و نوشته می‌دهند که این کار درستی نیست.

اتاق بازرگانی و اصناف تشریفاتی هستند

علی آقامحمدی  در مشهد، اظهار کرد: از تمام کالاهای ایرانی به صورت تک به تک  نمی‌توانیم حمایت کنیم و بهتر است که حمایت به صورت کلی انجام شود.

وی حمایت از کالای ایرانی را مهم دانست و ادامه داد: فعالیت‌های تامین اجتماعی، سیستم‌های قیمت‌گذاری، حمایت‌های مربوط به بحران‌هایی همچون تحریم و اخذ مالیات باید به گونه‌ای باشد تا از کالای ایرانی حمایت شود.

عضو تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه کار ستاد فرماندهی اقتصادی، حرکت دادن جامعه به سمت حمایت از کالای ایرانی است، متذکر شد: اخیرا با تدابیری که مقام معظم رهبری برای حمایت از کالای ایرانی اندیشیده‌اند، علاوه بر ستاد فرماندهی اقتصادی رئیس قوه قضائیه، رئیس قوه مقننه و رئیس جمهور نیز در این امر مشارکت دارند.

آقا محمدی خاطرنشان کرد: امیدوارم که حمایت از کالای ایرانی توسط ستاد فرماندهی اقتصادی، رئیس قوه قضائیه، رئیس قوه مقننه و رئیس جمهور نیز ساماندهی شود و گروه‌های ذی‌نفع باید به صورت هماهنگ با هم کار کرده تا زنجیره‌های تولیدی به صورت هماهنگ در کشور  فعالیت داشته باشند.

وی یادآور شد: کالاهای تولیدی در کشور به یکدیگر وصل هستند و در بلورجات و چینی‌آلات بیش از 100 قلم کالا تولید می‌شود.

قیمت کالا در ایران باید با قیمت تمام شده بین‌المللی سازگار شود

عضو تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر اینکه قیمت کالا در ایران باید با قیمت تمام‌شده بین‌المللی سازگار شود، بیان داشت: قیمت فروش محصولات جهانی است و ما نمی‌توانیم بر روی محصولات از جانب خود قیمت‌گذاری کنیم و بگوییم با تعرفه آن را حفظ می‌کنیم بلکه حتما باید رقابت اساسی در میان تولیدکنندگان ایجاد کنیم و تعرفه تنها در موارد استثنایی باید استفاده شود.

آقا محمدی صنعت فرش را در اقتصاد مهم دانست و بیان کرد: اتاق بازرگانی، اتاق اصناف بیشتر تشریفاتی هستند نه اینکه کاری نمی‌کنند، خیر بلکه آنها صاحب نظر شده‌اند و برای ما جزوه بخش می‌کنند و نوشته می دهند که این کار درستی نیست.

آقا محمدی ضمن اشاره به اینکه اگر یکی از زنجیره‌های تولید کار نکند تولید لنگ می‌ماند، افزود: اتاق بازرگانی و اصناف باید متحول شوند و سیستم‌های دولتی به تنهایی برای حمایت از کالای ایرانی کافی نیست و اتاق‌ها هم باید در تعامل با دولت باشند و خواسته‌های خود را به صورت منطقی مطرح کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.