کرج- مخترع و مبتکر برتر البرزی گفت: برای پیشرفت و ارتقا کالای داخلی باید به این نتیجه رسید که کیفیت خوب یک کالا نباید قربانی قیمت پایین آن شود.

برای پیشرفت و ارتقای کالای ایرانی کیفیت را قربانی قیمت نکنیم

مهدی سرافراز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در کشورمان بسیاری از تولید کنندگان همواره به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستند و همین امر موجب نزول کیفیت در کالاها می شود.

وی تصریح کرد: اگر ساز و کار به گونه ای تعبیر شود که مواد اولیه مرغوب با قیمت مناسب به شرکت های تولیدی برسد بدون شک تولید کنندگان توانایی آن را دارند که کالاهای با کیفیت را روانه بازار کنند.

مخترع و مبتکر برتر البرزی به ضعف در بسته بندی اشاره کرد و گفت: ضعف در بسته بندی محصولات از دیگر عواملی است که در مسیر توسعه کالاهای داخلی باید به آن توجه شود.

سرافراز که در ۲۸ سالگی به عنوان مخترع برتر شناخته شده از دلیل انتخاب خود به این عنوان گفت: از کودکی علاقه زیادی به خودرو داشته ام که همین امر موجب شد تا به تغییر سیستم فنی خودروی خود بپردازم.

وی تصریح کرد: از سال ۹۳ ایده ساخت خودرو با قابلیت استفاده آزمایشگاهی، دانشگاهی را به تنهایی طراحی و آغاز به ساخت کردم و همین موضوع باعث طولانی شدن مرحله تولید این محصول بوده است.

مخترع و مبتکر برتر البرزی با اشاره به هدف ساخت این خودرو گفت: این خودرو با توجه به قابلیت های فنی و استقرار موتور در قسمت عقب آن با این هدف ساخته شد که در آزمایشگاه ها و دانشگاه ها مفید واقع شود.

سرافراز تصریح کرد: این خودرو بنزینی بوده و از سرعت خوبی برخوردار است و این دست خودروها قابلیت شرکت در مسابقات را نیز دارند اما تاکنون در خصوص این موضوع با محدودیت هایی مواجه بوده ایم.

وی با بیان این که برای ساخت این محصول با مشکلات فراوانی مواجه بوده است گفت: برای تولید یک محصول تمامی مشکلات موجود در نهایت به مشکل مالی باز می گردد و این مسئله باعث طولانی شدن فرایند ساخت این محصول بوده است.

مخترع و مبتکر برتر البرزی با ارائه پیشنهادی به سایر مخترعین که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند گفت: مبتکرین هدف خود را شناسایی کنند و هیچگاه حرف های منفی از سوی دیگران آن ها را از ادامه راه دلسرد نکند.

سرافراز تصریح کرد: برای پیشرفت در این راه باید از تمامی انتقادها و حتی تمسخرهای دیگران به بهترین شکل ممکن برای موفق شدن استفاده کرد و هیچ مانعی سبب توقف فعالیت آن ها نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.