شهردار مشهد از تصمیم خود برای بازسازی و در اختیار عموم قرار گرفتن «باغ خونی» خبر داد.

مصمم به بازسازی «باغ خونی» هستم

قاسم تقی‌زاده خامسی با انتشار پستی در صفحه منسوب به خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نوشت: «صد سال می‌شود که کسی پایش به باغ خونی نرسیده، اما اغلب مردم مشهد وقتی می‌خواهند به خیابان عنصری بروند به تاکسی می‌گویند:«لطفاً سر کوچه باغ خونی». حکایت درازی دارد این باغ روس‌ها یا همان باغ خونی».

وی ادامه داد: «از آن جهت به آن باغ خونی می‌گویند که روایت است روس‌ها از این‌جا حرم مطهر را به توپ بستند و پس از آن اجساد را به این‌جا آوردند و جوی خون راه افتاده است. دیروز به اتفاق مدیرکل محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازدید روزانه‌ام را به آن اختصاص دادم. باغی که در آن نه آب بود و نه آبادانی، نه بانگ مسلمانی. حتی همسایه‌ها حق ورود به آن را ندارند».

تقی‌زاده خامسی افزود: «حدود 8هکتار باغ و یک عمارت زیبا، اما فرسوده در 500متری حرم مطهر، غریب و بی‌کس مانده است. چند سال قبل در اختلاف بین نیروی انتظامی و بانک کشاورزی که صاحب اصلی آن است، 20 هزار متر مربع از آن بدون انتقال سند به نیروی انتظامی واگذار شده است. مصمم شدم این‌جا را بازسازی و برای بازدید مردم آماده کنم. با فرمانده محترم نیروی انتظامی هم صحبت کردم، ایشان آماده است در صورتی که شهرداری جای دیگری را در اختیار قرار دهد، آن‌جا را تخلیه کند.ان‌شاءالله نظر بانک کشاورزی را هم جلب خواهم کرد، دعا کنید».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.