قدس انلاین : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد علت تعطیلی پارک ریحانه در روزهای جمعه را تشریح کرد.

چرا پارک ریحانه در روزهای جمعه تعطیل است؟
احمدرضا سلامی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص علت تعطیلی پارک ریحانه در روزهای جمعه اظهار کرد: در پارک ریحانه یکسری تعمیرات وکارهایی که خانم‌ها نمی‌توانند انجام دهند و باید توسط آقایان انجام شود در روزهای جمعه انجام می‌شود و به همین دلیل پارک ریحانه روزهای جمعه تعطیل است.
وی با بیان اینکه «ساعت فعالیت پاک ریحانه در فصل‌های مختلف، متفاوت است و معمولا از صبح تا غروب که  هوا تاریک می‌شود، بانوان می‌توانند از پارک استفاده کنند»، ادامه داد: همچنین در حال حاضر یکسری پروژه‌های عمرانی در پارک ریحانه از شب تا صبح و روزهای روزهای جمعه انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد در خصوص اینکه آیا پس از انجام این پروژه‌ها امکان فعالیت پارک ریحانه در روزهای جمعه وجود دارد یا خیر؟، عنوان کرد: این موضوع بستگی به تصمیم هیئت امنا دارد. هنگامی که پروژه‌ها تمام شود و تعمیرات خاصی نباشد، ممکن است مدیر پارک پیشنهاد دهد که جمعه هم پارک فعالیت کند. 
سلامی با اشاره به اینکه «در مشهد فقط یک پارک اختصاصی بانوان وجود دارد که می‌توانند در آنجا بدون حجاب فعالیت کنند»، خاطرنشان کرد: همچنین 6 پارک مناسب‌ سازی شده در مشهد برای بانوان داریم که البته  بانوان در آنها باید حجاب را رعایت کنند.  
  
وی درخصوص توسعه پارک‌های بانوان در مشهد تصریح کرد: در حال بررسی این موضوع هستیم؛ به طور مثال ایجاد پارک‌ بانوان در پارک‌های وکیل‌آباد و بهار مدنظر ماست اما در حال حاضر پروژه‌ای که قطعی شده باشد نداریم. همچنین پیگیر این موضوعات هستیم که پارک اختصاصی بانوان در قسمت‌های مختلف شهر تسری پیدا کند البته باید جانمایی مناسب انجام و پروژه‌ها تعریف شود. مطالعات در این زمینه در حال انجام است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد در خصوص مهمترین مشکلات پارک‌های بانوان مشهد عنوان کرد: مهمترین مشکل این است که بانوان می‌خواهند در این پارک‌ها آزادانه ههمچون پارک ریحانه فعالیت ورزشی و تفریحی انجام دهند اما به دلیل اشرافیتی که پارک‌های بانوان در محیط شهری دارند نتوانسته‌ایم این جانمایی را  فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.