قدس انلاین : عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی استان خراسان رضوی گفت: در مرز دوغارون شاهد این بوده که کامیون‌های ترانزیت 10 روز در مرز توقف دارند از این جهت نسبت به گذشته صادرات ما به روز از مرزها خارج شده اما هم‌اکنون صادرات ما حدود یک هفته خواب دارد .

توقف 10 روزه کامیون‌ها در مرز دوغارون
 
ابراهیم عطایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ارز اختصاص یافته به رانندگان بین‌الملل به واقعیت‌ها نزدیک است، بیان کرد: ارزهای اختصاص یافته به واقعیت‌ها نزدیک بوده ولی میزان ارز اختصاص یافته اگر به طور دقیق بررسی شود میزان دقیقی نبوده است.
وی ادامه داد: ارز اختصاص یافته به نوعی کمک هزینه به شمارمی‌آید، اما در این میزان اختصاص یافته هزینه‌های ویزای رانندگان درنظر گرفته نشده است. همچین برای ورود کامیون‌های خارجی که در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰۰ دستگاه وارد ایران می‌شود، قانونی مبنی بر تهیه دلار در ازای نرخ مشخص تعیین نشده است.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی در خصوص وضعیت مرز دوغارون عنوان کرد: مشکلات این مرز در طی یک روز حل خواهد شد، اما در حال حاضر شاهد این بودیم که در سال گذشته با دستور استاندار مشکل مرز حل شد اما بعد از آن شاهد مشکلات بوده‌ایم.
عطایی با اشاره به اینکه عیدهای اصلی کشور افغانستان عید فطر و قربان است، تصریح کرد: اگر کالاهای خریداری شده توسط کشور افغانستان به خریداران این کشور در زمان عیدها نرسد شاهد آسیب به ترانزیت کشور هستیم.
وی ادامه داد: همچنین اکنون شاهد آن هستیم که کامیون‌ها 10 روز در مرز توقف دارند، از این جهت راهکارهایی پیشنهاد و پیگیری‌هایی انجام شده اما شاهد رفع مشکل نبوده‌ایم، نسبت به گذشته تقریبا صادرات ما به روز از مرزها خارج می‌شد اما هم‌اکنون بخش صادرات ما حدود یک هفته خواب دارد .
عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی در خصوص مرز سرخس عنوان کرد: متاسفانه ترکمنستان مرز ایران را دور می‌زند که شاهد کاهش بار هستیم، به طوری که با وجود ساخت پل جدید سرخس و اتمام کار آن شاهد عدم استفاده از این پل هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.